به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر اظهار کرد: اینکه امروز عده ای فراخوان تجمع و ناآرامی می دهند، باید بدانند که اگر ملت ایران در سال 57 انقلاب کردند، چون حکومت ایران دست نشانده آمریکا بود و آنها برای مردم تعیین تکلیف می کردند.
وی افزود: امروز ملت ایران خود در تعیین سرنوشتشان اثرگذار هستند و با حضور در پای صندوق های رای سرنوشت خود را رقم می زنند، این نتیجه انقلاب بدون خشونت و مردمی بنیانگذار جمهوری اسلامی است.
وی با بیان اینکه انقلاب در دل های مردم ریشه دارد و با لبیک مردم تاکنون تداوم پیدا کرده، بیان کرد: امروز دشمن به دنبال تبدیل فرصت های نظام جمهوری اسلامی به تهدید است، اما ملت همیشه بیدار و با بصیرت ایران به چراغ سبزهای آنان توجهی نمی کنند.
حجت الاسلام برقراری با اشاره به توطئه ها و دسیسه های آمریکا علیه برجام گفت: آمریکا به دنبال خروج از برجام است و در سازمان ملل و اتحادیه اروپا اینگونه تلقی می کنند که ایران از برجام خارج شده تا با خروج از برجام مذاکرات غیرهسته ای را بر ایران اسلامی تحمیل و از طریق آن جلوی فناوری های هسته ای ایران را بگیرند.
وی خاطرنشان کرد: به طور قطع هرگونه بهره مندی آمریکا از برجام با مقاومت ملت ایران، پافشاری بر ارزش ها و شعار استقلال و آزادی، منافع آمریکا به شکست می انجامد.
خطیب جمعه ملایر با بیان اینکه ما هم اکنون در حال جنگ با دشمنان در عرصه جنگ نرم هستیم افزود: در جنگ نرم دشمن شایعه سازی و تخریب می کند و ارزش های ما را زیر سوال می برد، باید مراقبت کنیم و بصیرت لازم را داشته باشیم.
حجت الاسلام برقراری با اشاره به اظهارات نماینده آمریکا در سازمان ملل علیه ایران بیان کرد: اهداف کلان و سیاست های راهبردی آمریکا این است که جلوی تاثیرگذاری و نفوذ نظام جمهوری اسلامی ایران را در منطقه بگیرد و خود یکه تاز میدان باشد.
وی جنگ نظامی و اعمال فشار علیه ایران در دادگاه ها و مجالس بین المللی را 2 راهبرد اصلی آمریکا برشمرد و افزود: در جنگ نظامی طی هشت سال جنگ تحمیلی آمریکا متحمل شکست شد، حالا از طریق عربستان و دست نشانده های آن می خواهد جنگ نیابتی علیه ایران راه بیندازد که باز هم موفق نشده اند.
حجت الاسلام برقراری همچنین با محکوم کردم حمله های تروریستی داعش در کابل گفت: آمریکا با پرورش و ایجاد داعش در عراق و سوریه، شکست خورد، حالا با تحمیل آن به افغانستان، تمام هدفش ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن روز فناوری فضایی بیان کرد: امروز ایران به برکت انقلاب اسلامی قدم های بزرگی در عرصه های مختلف همچون هوافضا برداشته که خدمات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی باید در ایام الله دهه فجر برای مردم بیان شود، چراکه دشمن به دنبال سیاه نمایی است.
امام جمعه ملایر همچنین به 19 بهمن روز نیروی هوایی ارتش اشاره و اظهار کرد: با اعلام وفاداری همافران نیروی هوایی با امام راحل(ره) حاکمیت طاغوت را به لرزه درآوردند و زمینه ساز پیروزی انقلاب در 22 بهمن ماه شدند.
حجت الاسلام برقراری بر لزوم رفع مسایل و مشکلات در جامعه با همراهی مردم و مسئولان تاکید کرد و گفت: در همه امور نگاه ها باید یکسان سازی شود و نباید هیچ چیزی بین مردم و مسئولان فاصله بیندازد.
ملایر در 75 کیلومتری جنوب شهر همدان در مرکز استان در غرب کشور واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.