به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به حجت الاسلام حجازی به این شرح است:
«بسم الله الرّحمن الرّحیم
جناب حجت‌الاسلام آقای حجازی دامت توفیقاته
درگذشت عموی گرامیتان مرحوم آقای سید صادق حجازی رحمت‌الله‌علیه را که از صلحای اخیار و انقلابیون قدیمی و دارای بیش از نیم قرن خدمت فرهنگی بودند به جنابعالی و والد مکرم و خاندان و بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض میکنم و علو درجات ایشان را از خداوند مسألت می نمایم.
سید علی خامنه‌ای
7/ بهمن/ 96»
به گزارش ایرنا، سیدصادق حجازی در سال 1300 شمسی درشهر همدان به دنیا آمد. این معلم وارسته از سال 1322 به عنوان معلم ریاضی و پس از آن در کسوت مدیر مدرسه خدمت کرد.
رهبر معظم انقلاب در سال 1387 در نکوداشت این معلم خستگی‌ناپذیر پیامی صادر فرمودند که در بخشی از این پیام آمده است: «اینجانب ایشان را از دهها سال پیش همواره به ویژگی‌های ممتاز شناخته و قدردان وجود با برکت ایشان بوده‌ام و می‌باشم. خداوند این مرد مؤمن با اخلاص را محفوظ دارد و جوانان آموزش و پرورش را توفیق ثبات قدم و اخلاص عنایت فرماید.»
این معلم متعهد پس از 74 سال تلاش در عرصه تعلیم و تربیت سحرگاه روز گذشته - جمعه - به دیدار حق شتافت.
سیدصادق؛ با این که خود را وقف تعلیم و تربیت کودکان و جوانان این دیار کرده بود اما هیچ گاه از مسائل سیاسی ـ اجتماعی جامعه خود غافل نبود و پیوسته چه در آموزشگاه و چه در جامعه با نظام طاغوت مبارزه‌ای جهت‌دار و مکتبی داشت تا این که طولی نکشید رژیم طاغوت او را به ایرانشهر تبعید کرد تا شاید بتواند مانع از فعالیت‌ها و مبارزاتش شود.
آموزشگاهی که در ابتدا حاج سیدصادق حجازی در آن مشغول به کار بود در انتهای محله «راسته پیغمبر» همدان با مالکیت جامعه تعلیمات اسلامی بود تا این که در سال 1351 خورشیدی به کوچه «ذوالریاستین» منتقل شد و در نهایت پس از چند سال فعالیت آموزشی به محل فعلی واقع در «چهارراه ابن سینا» انتقال یافت.
مراسم گرامیداشت یاد و خاطره آن مرحوم امروز شنبه از ساعت 15 الی 17 در مسجد مهدیه همدان برگزارمی شود.
7523/2090
تنظیم: مرضیه بختیاری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.