به گزارش ایرنا وزیر نیرو در آیین بهره برداری همزمان از طرح های آب و برق در سه استان مرکزی، خراسان رضوی و همدان به صورت ویدئو کنفرانس گفت: در سال جاری 636 روستا در کشور آبرسانی شده و یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت از آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند.
رضا اردکانیان افزود: یک هزار و 336 روستا نیز در دستور کار قرار وزارت نیرو قرار گرفته و با تخصیص اعتبار مورد نیاز تا اوایل سال آینده از آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره مند خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته شبکه آبرسانی سه هزار و 770 روستا نوسازی و تقویت شده است.
معاون امورعمرانی استانداری همدان نیز در این آیین به تخصیص یک هزار و 100میلیارد ریال اعتبار از محل سفر رئیس جمهوری به استان همدان اشاره کرد و گفت: این میزان اعتبار برای ساخت و تکمیل 19 مجتمع آبرسانی روستایی هزینه شده است.
محمود رضا عراقی با بیان اینکه تاکنون عملیات احداث 6 مجتمع آبرسانی به اتمام رسیده است، خاطرنشان کرد: امروز سه مجتمع آبرسانی در روستاهای اسدآباد و ملایر به بهره برداری رسید.
وی اضافه کرد: 100 میلیارد ریال اعتبار برای این طرح ها هزینه شده است و با بهره برداری از این سه مجتمع سه هزار و 827 خانوار روستایی از آب آشامیدنی سالم برخوردار می شوند.
157 هزار خانوار در روستاهای همدان مشترک شرکت آبفار هستند.
وزیر نیرو به منظور بهره برداری از چند طرح در استان مرکزی حضور یافت و همزمان با بهره برداری از طرح های آبرسانی خمین، به صورت ویدئو کنفرانس طرح های استان خراسان رضوی و همدان را نیز به بهره برداری رساند.
7527/2087
خبرنگار: زهرا زارعی** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.