سیدسعید شاهرخی روز سه شنبه در نشست اعضای شورای اداری شهرستان ملایر اظهار کرد: اگر انسجام و وحدت می خواهیم باید در کنار هم برای حل این مشکلات تلاش کنیم، چراکه معشیت و اشتغال اولویت نخست کشور است.
وی دوری جستن از افراط و تفریط و ایجاد وفاق و همگرایی را از سیاست های اصلی دولت برشمرد و افزود: مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی که ارتباطی ناگسستنی با هم دارند، برای بار دوم دولت تدبیر و امید را انتخاب کردند که این انتخاب معنادار است و همه باید به رای مردم تمکین کنیم.
شاهرخی با تاکید بر اینکه مسئولان نظام باید از این فرصت مسئولیت برای خدمت صادقانه به مردم استفاده کنند، بیان کرد: این در حالیست که از ابتدای شکل گیری انقلاب تاکنون مردم پشت سر امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب ایستاده اند و توطئه های دشمنان و استکبار جهانی را در عرصه های مختلف خنثی کرده اند.
وی رهبری و مردم را 2 رکن اساسی در شکل گیری انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: در استقرار نظام جمهوری اسلامی و در برقراری شکل اداره کشور، مردم حرف نخست را می زنند و در تدوین قانون اساسی و اصول آن، مردم مد نظر قرار دارند.
معاون استاندار همدان ادامه داد: بر این اساس مردم در سال 92 به دولت تدبیر و امید رای دادند و حجت الاسلام دکتر حسن روحانی نیز با با چند شعار محوری تا کنون بر عهد خود ایستاده و بر اساس آن حرکت می کند.
شاهرخی اداره امور کشور بر مبنای تدبیر و عقلانیت، شفافیت و صداقت را از شعارهای محوری رئیس جمهوری دولت دوازدهم برشمرد و افزود: دولت تدبیر و امید در شرایطی کشور را تحویل گرفت که تورم 42 درصد و نرخ سرمایه گذاری در زمینه های مختلف منفی 5.6 درصد بود.
وی با بیان اینکه در آن شرایط آستانه تحمل در پایین ترین حد ممکن بود و در عرصه خارجی دنیای استکبار به ناحق علیه ما به بهانه فعالیت های هسته ای اجماع کرده بود، گفت: با تلاش دولت، این اجماع شکسته شد و امروز آن انزوایی که آمریکا به دنبالش بود، خودش را درگیری کرده است.
شاهرخی تاکید کرد: در داخل کشور بر اساس شعار محوری دولت، کسی نباید احساس شکست کند و دو سر افراط و تقریط باید بریده شود، در غیر اینصورت در ادامه کار با مشکل مواجه می شویم.
وی گفت: فضای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی داخل کشور باید به گونه ای باشد که فرصت برابر برای همه افراد و همه گروه ها و تشکل ها وجود داشته باشد و حقوق شهروندی باید در حد اعلی رعایت شود که در این راستا دولت گام های اساسی برداشت و همگرایی ایجاد شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با بیان اینکه امروز برای بیان مطالب و خواسته ها تریبون در اختیار همه قرار دارد، بیان کرد: دولت از هرگونه نقد و انتقاد سازنده استقبال می کند و با توجه به توفیقات قابل توجهی که دولت داشته، باید همه این توفیقات و خدمات بیان شود.
شاهرخی با تاکید بر اینکه خدمات دولت، خدمات نظام است، ادامه داد: طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب صحبت ها باید امیدوار کننده باشد و همه خدمات نظام و دولت گفته شود تا مردم احساس رخوت و ناامیدی نکنند.
وی طرح تحول نظام سلامت را طرحی بسیار موفق از سوی دولت یازدهم و در جهان بی نظیر دانست و افزود: تخریب دولت، قوه قضائیه و قوه مقننه تخریب نظام است و همه ما در کشتی انقلاب سوار شده ایم و باید در کنار هم مشکلات را حل کنیم.
شاهرخی با تاکید بر اینکه طبق بیانات رهبر معظم انقلاب باید بذر امید را در کشور بکاریم، افزود: اصحاب رسانه که رکن اصلی کشور هستند، سازمان های مردم نهاد و کسانیکه تریبون در اختیار دارند، می توانند به دولت و نظام کمک کنند.
وی همچنین به ناآرامی های اخیر در کشور اشاره و بیان کرد: این ناآرامی ها به خوبی در نقاط مختلف کشور از جمله ملایر مدیریت و جمع آوری شد و با حضور یکپارچه مردم علیه این ناآرامی ها، قدرت و وفاداری مردم به نظام و انقلاب به تصویر کشیده شد.
معاون استاندار همدان در بخش دیگری از سخنان خود به احیای 600 کارگاه در سطح استان طی چهار سال گذشته اشاره کرد و گفت: علاوه بر این تلاش کردیم کارگاه های موجود نیز حفظ و تقویت و ظرفیت آنها افزایش یابد.
شاهرخی به اختصاص 15 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال توسط دولت اشاره کرد و گفت: این اعتبار در اختیار بخش های مختلف استان و افراد کارآفرین قرار می گیرد و باید نهایت بهره را از این ظرفیت برد.
وی یادآور شد: بر اساس سند چشم انداز اشتغال استان در سال 96، تعهد ما بیش از 19 هزار شغل است که تاکنون بیش از 14 هزار شغل محقق شده و برنامه ما این است که فراتر از 20 هزار شغل در استان ایجاد کنیم.
شاهرخی با گلایه از مدیران در کوتاهی از بیان عملکرد دولت و خدمات خود در سطح شهرستان، خطاب به مدیران تاکید کرد: ارتباط منظم و مستمری با ائمه جمعه و جماعات، اصحاب رسانه و مدیران کل استانی داشته باشید و از توان سازمان های مردم نهاد بهره بگیرید.
وی در خصوص ارایه وام ازدواج در استان همدان نیز بیان کرد: از ابتدای امسال 2 هزار و 340 میلیارد ریال در قالب 23 هزار فقره وام ازدواج پرداخت شد که تاکید داریم تا پایان سه هزار و 200 مورد پرداخت شود.
وی خواستار حفظ وحدت، همگرایی و وفاق در بین مردم و مسئولان شد و گفت: استکبار جهانی و منافقان همواره برای مردم ما نقشه دارند که باید گوش به فرامین رهبر معظم انقلاب دهیم.
7528/2090
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.