محمدرضا ترکاشوند روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در مجموع این سه مجتمع 49 روستا را زیر پوشش قرار می دهند که شامل مجتمع حاشیه سد کلان، ینگی کند و کریم آباد است.
وی افزود: مجتمع سد کلان 32 روستا، کریم آباد هشت روستا و مجتمع ینگی کند 9 روستا را زیر پوشش آبرسانی قرار می دهد که در صورت تامین اعتبار عملیات اجرایی آنها بزودی آغاز می شود.
وی با بیان اینکه منتظر تامین و تصویب اعتبار برای احداث سه مجتمع آبرسانی هستیم ابراز امیدواری کرد: هر چه سریعتر بتوان مصوبه نهایی آنها را از شرکت مهندسی آبفار کشور اخذ کرد.
ترکاشوند با بیان اینکه این شهرستان نیازمند حداقل 6 مجتمع آبرسانی است بیان کرد: علاوه بر سه مجتمع که طرح مطالعاتی آنها به اتمام رسیده، ایجاد 2 مجتمع آبرسانی روستاهای حسین آباد شاملو و علی آباد دمق و حسین آباد ناظم نیز در دست اقدام است.
وی افزود: مجتمع روستاهای حسین آباد شاملو و علی آباد دمق 6 روستا و مجتمع حسین آباد ناظم 11 روستا را زیر پوشش قرار خواهند داد که بزودی مطالعات اولیه این 2 مجتمع نیز آغاز خواهد شد.
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی ملایر گفت: با توجه به اینکه هم اکنون طرح مطالعاتی پنج مجتمع آبرسانی در ملایر آغاز شده، چنانچه مورد بهره برداری قرار گیرند، حدود 50 درصد از جمعیت روستایی این شهرستان از نعمت آب شرب سالم بهره مند می شوند.
ترکاشوند یادآور شد: این در حالیست که شهرستان ملایر با 208 روستای دارای سکنه تنها دارای یک مجتمع آبرسانی دهلق است که آن هم که سال گذشته به بهره برداری رسید و 17 روستا را زیر پوشش می دهد.
وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به اینکه بیشتر روستاها با توجه به کمبود بارش ها و برداشت بی رویه از چاه های آب و منابع آب های زیرزمینی با مشکل آب مواجه هستند، احداث مجتمع های آبرسانی این شهرستان جزو مجتمع های اولویت دار قرار گیرد.
ترکاشوند اظهار کرد: امسال غیر از روستای انوج، هیچ روستایی در این شهرستان با بحران آب مواجه نبود که با حفر یک حلقه چاه مشکل آب شرب روستای انوج نیز مرتفع شد.
به گزارش ایرنا، طبق اعلام شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان، امسال 400 میلیارد اعتبار برای احداث مجتمع های آبرسانی روستایی در سطح این استان مصوب شد که هدفگذاری شرکت آبفار استان احداث و تکمیل 19 مجتمع آبرسانی روستایی است.
شهرستان ملایر دارای 208 روستای دارای سکنه است که از این تعداد 134 روستای آن زیر پوشش شبکه آب و فاضلاب روستایی قرار دارد.
این شهرستان در 75 کیلومتری جنوب شهر همدان در مرکز استان همدان در غرب کشور واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی: انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.