افشین محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه سهم آقایان از خون های اهدا شده 25 هزار و 748 واحد است اضافه کرد: بانوان این استان با اهدای 854 واحد خون، حدود 3.2 درصد از اهدا کنندگان را در سال جاری تشکیل دادند.
وی ترس از سوزن کیسه های اهدای خون و کم خونی را مهمترین عامل مشارکت اندک بانوان در اهدای خون دانست.
مدیرکل انتقال خون همدان اظهار کرد: پزشکان حاضر در این مرکز پیش از خون گیری اقدام به دریافت آزمایش های مورد نیاز کرده و اگر فرد دچار کم خونی باشد از وی خونی دریافت نمی کنند.
محمدی با بیان اینکه بیش از 65 درصد مراجعه کنندگان به انتقال خون همدان اهدا کنندگان مستمر هستند ادامه داد: این اشخاص امسال 17 هزار و 511 واحد خون اهدا کردند.
وی گفت: بانوان هر چهار ماه یک بار و آقایان هر سه ماه یک بار می توانند با مراجعه به مرکز انتقال خون نسبت به اهدای خون اقدام کنند.
وی افزود: خون گیری از اهدا کنندگان با توجه به نیاز بیمارستان ها انجام می شود و مرکز انتقال خون می تواند خون مورد نیاز را به مدت پنج روز ذخیره کند.
مدیرکل انتقال خون همدان اضافه کرد: اهدا کنندگان مستمر در لیست شرایط اضطراری قرار دارند و در صورت نیاز فوری به خون به صورت پیامکی این افراد فراخوان می شوند.
محمدی با بیان اینکه حدود 12 درصد از خون های اهدا شده متعلق به گروه های منفی است، ابراز امیدواری کرد: شاهد افزایش مشارکت و همکاری شهروندان دارای گروه های خونی منفی با این سازمان باشیم.
اهدای خون در ایران یک فرهنگ ملی است و 100 درصد خون مورد نیاز بیماران از طریق اهدای داوطلبانه و بدون چشم داشت تامین می شود.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.