علی اصغر ناظری پور روز چهارشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان اظهار کرد: مهارت های زندگی از جمله توان نه گفتن را باید از سنین پایه به فرزندان آموخت.
وی بیان کرد: برخی مواقع دوستان و آشنایان نزدیک نظیر دایی، عمو و حتی والدین موجب اعتیاد فرزندان می شوند که این امر موید نزدیک بودن خطر اعتیاد است.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار همدان توضیح داد: زمانی که فرد از مشکل روحی، روانی و افسردگی سخن به میان می آورد، آشنایان به جای هدایت فکری، آنها را به سمت اعتیاد سوق داده و عنوان می کنند 'دوای دردت پیش ماست'.
ناظری پور یادآوری کرد: هنگام ورود هروئین بسیاری از افراد این ماده را جایگزینی برای ترک مصرف تریاک قلمداد می کردند و آن را اعتیاد آور نمی دانستند و هم اکنون این نگرش در زمینه مخدر 'گل' نیز وجود دارد.
وی تاکید کرد: برای رفع مشکل اعتیاد ابتدا باید باورهای غلط رایج در جامعه مبنی بر اعتیاد آور نبودن مواد افیونی را از اذهان حذف کرد.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار همدان اظهار کرد: بیشتر خانواده ها بر این باورند که معضل اعتیاد در کمین همسایه است بنابراین از فرزند و کودکان خود غافل می شوند.
ناظری پور ادامه داد: همچنین در حال حاضر افرادی به اعتیاد مبتلا می شوند که دارای مدرک تحصیلی بالایی هستند لذا نمی توان بالا بودن مدرک علمی را به تنهایی عاملی برای مصون ماندن از اعتیاد دانست.
وی با بیان اینکه کاهش سن مصرف کنندگان مخدر گل نگران کننده است گفت: برای کاهش معضل اعتیاد باید ارتباط صمیمانه ای بین فرزند و والدین شکل بگیرد تا آنها برای رفع مشکلات و دغدغه های خود به مواد مخدر پناه نبرند.
وی تاکید کرد: اعتماد به نفس را در جوانان تقویت نکرده ایم تا آنها در برابر تعارف دوستان نسبت به مصرف مواد مخدر پاسخ منفی بدهند.
وی افزود: برخی تحت تاثیر تبلیغات دروغ و منفی قرار گرفته و بر این باورهستند که با یک بار مصرف معتاد نمی شوند و این طیف از افراد حتی زمانی که برای خرید مواد مخدر پول پرداخت می کنند هم باورشان نمی شود که معتاد شده اند.
بیش از نیم تن مواد مخدر امسال در استان همدان کشف و ضبط شده است.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.