سمانه جهانگیری عرش عصر چهارشنبه در نخستین نشست سهم زنان در مدیریت و اشتغال در همدان بیان کرد: با وجود تاکید مکرر رییس جمهوری مبنی بر تحقق سهم 30 درصدی زنان از مدیریت، از ابتدای شروع به کار دولت تاکنون، این سهم در استان همدان نزدیک به یک درصد بوده است.
وی افزود: این موضوع به معنی حذف بخش اعظمی از نیروی انسانی فعال استان همدان از تصدی مسولیت ها است بنابراین از مسئولان انتظارات می رود برای تحقق وعده های دولت در بکار گیری بانوان در پست های مدیریتی تلاش کنند.
دبیر جمعیت زنان مسلمان نو اندیش استان همدان یکی از عوامل بی رغبتی بانوان برای حضور و فعالیت در تشکل های سیاسی را بی توجهی به توان و ظرفیت اینن قشر دانست.
یک بانوی فعال در حوزه سیاسی و اجتماعی استان همدان نیز در این نشست بیان کرد: بانوان دارای ظرفیت های بالایی هستند و انتظار می رود از این ظرفیت برای رویداد همدان 2018 استفاده شود.
طاهره ایزدی افزود: طبق تحقیقات صورت گرفته در جوامع پیشرفته سهم بانوان در حوزه های مختلف به ویژه اقتصادی و اجتماعی در حال افزایش است.
وی بیان کرد: این تفکر که زنان تنها برای نیاز مالی کار می کنند غلط است چون پژوهش های صورت گرفته گویای این است که بخش اعظمی از بانوان مرفه و فاقد نیاز مالی هم اینک مشغول به کار هستند.
این فعال سیاسی و اقتصادی اظهار کرد: سهم اشتغال بانوان در دولت، 12 درصد است این درحالیست که 65 درصدی ورودی دانشگاه ها و فارغ التحصیلان را دختران تشکیل می دهند.
وی گفت: دستیابی به توسعه پایدار برای هر کشور امری بدیهی است چون باعث خود اتکایی، ارتقای کیفیت زندگی و انگیزش افراد می شود ولی این مولفه در حوزه بانوان تنها در چند شاخص خلاصه می شود.
وی مثال زد: توسعه پایدار در حوزه بانوان شامل نرخ جمعیت بیسواد می شود در حالیکه این تعریف به خواندن و نوشتن محدود شده و با آمار و تعریف واقعی شاخص های باسوادی فاصله بالایی دارد.
عضو اسبق شورای شهر همدان عنوان کرد: از دیگر شاخص هایی که بانوان رتبه بالایی دارند امید به حیات است در حالیکه این مولفه هم بر روی دیگر شاخص های توسعه ای تاثیر مثبتی ندارد.
ایزدی ادامه داد: زنان ایران در باتلاق بیکاری گیر کرده اند و این قشر با وجود داشتن ظرفیت های بالا همواره نادیده گرفته شدند در حالیکه باید نقش و سهم بانوان در متغیر های مختلف دیده شود.
نخستین نشست سهم زنان در مدیریت و اشتغال با حضور روسای احزاب اصلاح طلب استان، دبیر زنان مسلمان نو اندیش همدان و جمعی از بانوان همدانی برگزار شد.
در این نشست که با حضور مدیرکل سیاسی و انتخابات و مدیرکل امور کتابخانه های همدان برگزار شد بانوان به بیان مطالبات و درخواست های خود پرداختند.
7526/1181
خبرنگار: علیرضا جهانگیری **انتشار:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.