به گزارش ایرنا، فاطمه دهقانی روز پنجشنبه در نشست با مشاوران بانوان دستگاههای اجرایی استان بوشهر افزود: زنان برای سرعت بخشی در روند تغییر و تحقق هدف‌های توسعه پایدار، می‌توانند مسئولیت های بسیارجدی و مهم را بر عهده‌ گیرند.
وی با بیان اینکه آموزش زنان و مشارکت آنان در بازار کار نقش تعیین کننده ای در توسعه کشور دارد اظهار کرد: در هرجامعه‌ای که پرورش نسل آینده به دست زنان است اگر آنها جذب بازار کار شوند، آموزش می‌ تواند آنها را در پرورش بهتر فرزندان یاریگر باشد.
مدیرکل امور بانوان استانداری بوشهر ادامه داد: باید فعالیت‌های فرهنگی برای بهبود نقش سنتی مادران انجام شود تا موقعیت آنان در جامعه بهبود و بتوانند با تزریق فکر و ایده به کالبد اقتصادی جامعه، مسیر رشد و توسعه را هموارتر کنند.
دهقانی با اشاره به طرح های کارورزی و مهارت آموزی زنان بیان کرد: اجرای این طرح ها در محیط واقعی کار با هدف آموزش نیروی انسانی به منظور اشتغال پایدار در دست اجراست که بانوان می ‌توانند از این فرصت برای ورود به بازار کار و دریافت آموزش‌های لازم استفاده کنند.
وی با بیان اینکه تسهیلات ویژه‌ای برای بانوان استان بوشهر در عرصه اشتغال ابلاغ شده است گفت: در این ارتباط با توجه به نقش زنان در توسعه پایدار و ضرورت حضور و مشارکت آنها در فرایندها و فعالیت‌های اقتصادی، باید تلاش شود تا از توانمندی و آموزش‌های لازم پیش از ورود به بازار کار و حین انجام فعالیت اقتصادی بهره‌مند شوند.
دهقانی بیان کرد: تسهیلاتی که در بخش اشتغال‌زایی پیش بینی و جذب شده بخشی از آن به بانوان اختصاص یافته و لازم است زنان استان بوشهر از این ظرفیت‌ها برای دستیبابی به اشتغال پایدار و کارآفرینی استفاده کنند.
وی افزود: بخش عمده‌ای از تسهیلات اشتغال‌زایی پیش بینی شده در حوزه توسعه روستایی قرار دارد که این امکان را برای بانوان مناطق روستایی فراهم می کند تا بتوانند از این فرصت برای اشتغال و کار آفرینی استفاده کنند.
مدیرکل امور بانوان استانداری بوشهر گفت: با توجه به نقش زنان در همه عرصه‌ها، حضور آنان در اداره امور کشاورزی، آب، جنگل‌داری و منابع انرژی مورد توجه جدی است که باید از این ظرفیت‌ها برای طرح‌های اشتغال‌زا بهره مند شوند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.