بهروز کارخانه ای روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: نشست فصلی مدیران جمعیت هلال احمر به منظور بررسی مشکلات و کمبودهای این مجموعه با حضور مسئولان ملی جمعیت هلال احمر به صورت فصلی برگزار می شود و در این نشست به طور حتم در مورد مشکل روند تخصیص اعتبار صحبت خواهیم کرد.
وی ادامه داد: نحوه تخصیص اعتبار و زمان تخصیص آن یکی از مشکلات عمده حوزه هلال احمر به ویژه در 2 بخش امداد و نجات و جوانان داوطلب است.
وی بیان کرد: اعتبار جمعیت هلال احمر این استان در سال جاری 24 میلیارد ریال پیش بینی شده که تاکنون کمتر از 25 درصد آن تخصیص یافته است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان اظهار کرد: با میزان اعتبار تخصیص یافته تنها می توان هزینه رفت و آمد پرسنل امداد و نجات را تامین کرد و در زمینه خرید تجهیزات با مشکل مواجه هستیم.

** آماده بودن 17 پایگاه هلال احمر برای طرح زمستانی
کارخانه ای گفت: با توجه به آغاز طرح زمستانی، 13 پایگاه ثابت و چهار پایگاه موقت هلال احمر آماده ارائه خدمات به شهروندان و مسافران هستند.
وی اضافه کرد: در هر یک از پایگاه های امداد جاده ای هلال احمر پنج نجاتگر با آمبولانس مستقر شده است همچنین هشت پایگاه هلال احمر مجهز به خودروی نجات هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان ادامه داد: ساختمان 9 پایگاه امداد جاده ای هلال احمر دارای مکانی برای اسکان اضطراری مسافران در راه مانده است و ظرفیت هر یک از آنها 200 نفر است.
کارخانه ای اظهار کرد: جیره خشک نظیر خرما، کنسرو و چای در پایگاه های هلال احمر وجود دارد و به مسافران در راه مانده از این اقلام داده می شود.
وی گفت: طرح زمستانی پلیس با حضور نیروهای پلیس راه و راهور، هلال احمر، تیم های راهداری، اورژانس و امداد خودرو از بیستم آذر امسال در همدان آغاز شده است.
به گزارش ایرنا، مجموع اعتبارات پیش بینی شده استان همدان در سال جاری حدود 2 هزار و 900 میلیارد ریال است که شامل یک هزار و 100 میلیارد ریال اعتبارات تملک سرمایه ای، 778 میلیارد ریال شاخص های توسعه ای، 660 میلیارد ریال از محل سه درصد درآمد نفت و گاز، 250 میلیارد ریال طرح های همسطح استانی، و 150 میلیارد ریال موضوع 27 صدم درآمد ماحصل از مالیات و ارزش افزوده است.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.