به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی علوم پزشکی رشید حیدری‌مقدم بیان کرد: سند سلامت اجتماعی در راستای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه کشور و اولویت‌های اجرایی برنامه‌های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور رصد، مدیریت و مطالبه اصلاح مؤلفه‌های اجتماعی برای پیشگیری از تهدیدها به ابعاد جسمی، روانی و اجتماعی سلامت در حال تدوین است.
وی اضافه کرد: همچنین اولویت های مداخله‌ای شامل توسعه سازمان‌ های غیردولتی و خیریه با انگیزه و مسئولیت اجتماعی در حوزه سلامت و رویکرد مشارکت مردم و همکاری‌های بین‌بخشی برای اجتماعی کردن ، در تدوین سند سلامت اجتماعی مدنظر است.
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در عصر کنونی سلامت اجتماعی در کنار سلامت جسمی، روانی و معنوی نقش و اهمیت بالایی پیدا کرده است به گونه ای که دیگر سلامتی تنها عاری بودن از بیماری های جسمی و روانی نیست بلکه چگونگی عملکرد انسان در روابط اجتماعی و چگونگی تفکر وی از اجتماع نیز به عنوان معیارهای ارزیابی سلامت فرد و در سطح کلان جامعه به شمار می‌رود.
حیدری مقدم افزود: فقدان سلامت اجتماعی، حاصل جذب نکردن افراد در چارچوب های اجتماعی و در نتیجه جامعه پذیری نادرست آنها است.
وی تاکید کرد: بنابراین سلامت اجتماعی عامل مهمی برای کنترل آسیب ها، مسائل اجتماعی، حفظ نظم اجتماعی و تامین امنیت اجتماعی است.
وی گفت: ارتقای سلامت اجتماعی بدون همکاری و مشارکت مردم و نهادها و دستگاه‌های گوناگون دخیل در سلامت امکان پذیر نخواهد بود
سند سلامت اجتماعی مجموعه ای از اقدامات ایجابی است که باید در این حوزه برای ایجاد امید، نشاط اجتماعی و مشارکت مردم به منظور ارتقا وضعیت انجام شود.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.