حجت الاسلام سید موسی حسینی مجد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وحدت حوزه و دانشگاه مساله ای مهم و نیازمند اهمیت ویژه است.
وی نخبه های علمی را سرمایه یک کشور نامید و گفت: دانشگاه ها و حوزه علمیه باید از فرار مغزها جلوگیری کنند و به راحتی اجازه ندهند محصول سال ها تلاش و هزینه نظام از دست برود.
امام جمعه اسدآباد با اشاره به موفقیت های دانشگاه های کشور در عرصه علوم هسته ای، پزشکی، صنایع هوا فضا و سیستم های دفاعی و نظامی افزود: همگان بر نقش نخبگان علمی کشورمان در پیشرفت های علمی جهان اذعان دارند.
وی حضور روحانیان در دانشگاه ها را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: ارتباط تنگاتنگ روحانیان با دانشجویان موجب تقویت روحیه تعهد به انقلاب و ولایت فقیه شده است.
امام جمعه اسدآباد اظهار کرد: اگر نخبگان علمی، تعهد و دلبستگی به وطن نداشته باشند، علمشان در داخل کشور مصرف نشده و در اختیار بیگانگان قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه شماری از نخبه های دانشگاهی ما در خارج از کشور فعالیت می کنند، اضافه کرد: در کشورهای، آلمان، انگلیس و آمریکا نابغه هایی داریم که حائز بالاترین رتبه های علمی در عرصه های گوناگون هستند.
حجت الاسلام حسینی مجد یادآورشد: وحدت دانشگاه و حوزه علمیه می تواند از فرار مغزها و ترویج فرهنگ نادرست مهاجرت جلوگیری کند.
براساس گزارشی که به تازگی منتشر شده است، 70 درصد نخبگان علمی استان همدان به خارج از کشور مهاجرت کرده اند.
بیست و هفتم آذر ماه سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.
7527/2090
خبرنگار: زهرا زارعی** انتشاردهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.