محمود کوثری فرد روز پنجشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار کرد: کبدی همدان هم اکنون با به دست آوردن جایگاه بین المللی به عنوان یکی از قطب های اصلی کشور تبدیل شده و این موفقیت مرهون تلاش اعضای هیات و افتخارآفرینی مربیان و ورزشکاران است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر سعید غفاری و حمید میرزایی نادر 2 ملی پوش همدانی کبدی کشور هستند که در رقابت های اخیر قهرمانی آسیا نیز موفق به کسب مدال برنز شدند.
وی بیان کرد: فدراسیون آسیایی کبدی از چهار داور استان نیز برای حضور در این رقابت ها دعوت کرد و جمال لطیفی و سید مجتبی مجتبایی داوران بین المللی به همراه حامد اسلامی و محمد یعقوبی داوران ملی استان این رقابت های مهم را قضاوت کردند که در تاریخ کبدی همدان حضور 2 ملی پوش و چهار داور در مسابقات آسیایی بی سابقه است.
کوثری فرد خاطرنشان کرد: هم اکنون نیز 966 ورزشکار بیمه شده رشته کبدی در استان فعالیت دارند و جذابیت این رشته باعث شده تا جوانان همدانی به رشته کبدی علاقه زیادی داشته باشند که به طور قطع با حمایت از آن‌ها می ‌توان در مسابقات ملی و بین المللی خوش درخشید.
وی با بیان اینکه رشته کبدی در شهرستان‌های نهاوند، ملایر، کبودرآهنگ، تویسرکان و همدان فعال است، یادآور شد: این رشته ورزشی در شهرستان ها رشد خوبی داشته به طوری که شهرستان هایی مانند تویسرکان، ملایر و کبودرآهنگ ضمن استعدادیابی مطلوب، نخبه هایی را به میادین ملی معرفی کرده اند.
وی با اشاره به استعدادیابی در این رشته ورزشی گفت: سال گذشته 2 هزار ورزشکار استعدادیابی شدند که 600 نفر از آنها را دختران رده سنی نونهالان و نوجوانان تشکیل دادند و 120 نفر از این افراد انتخاب شدند و مسابقه انتخابی نوجوانان استان با حضور این افراد برگزار شد.
رئیس هیات کبدی همدان بیان کرد: استعدادیابی کبدی همچنان در بین دانش آموزان استان انجام می‌شود اما نباید جشنواره های استعدادیابی مقطعی باشد.
وی با اشاره به تعداد داوران فعال استان همدان در رشته کبدی افزود: بیش از 200 نفر در استان مدرک داوری کبدی دارند که از این تعداد 10 داور فعال داریم که در مسابقات آسیایی و کشوری قضاوت می‌کنند و اولین استانی هستیم که 10 داور بین المللی و ملی داریم.
کوثری فرد ادامه داد: یکی از عوامل پیشرفت ورزش کبدی داشتن مربیان فوق‌العاده و کارکشته‌ است و در حال حاضر نیز 6 مربی باتجربه در همدان فعالیت می‌کنند.
کبدی یا زو یک بازی و ورزش است که بیشتر در ایران، هند و پاکستان رواج دارد و قدمت 10 ساله در استان همدان دارد.
همدان یکی از بهترین استان ها در ورزش کبدی محسوب می شود.
7520/2090
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.