پیمان ترکمانه روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا با بیان اینکه از محل تسهیلات بانکی تبصره 16 در سالجاری 550 میلیارد ریال سهمیه اشتغالزایی برای استان همدان در نظر گرفته شد افزود: همچنین از منابع داخلی این نهاد نیز 150 میلیارد ریال به بحث اشتغال اختصاص یافت که در مجموع امسال حدود 700 میلیارد ریال در راستای اشتغالزایی برای مددجویان این نهاد هزینه می شود.
وی با بیان اینکه هر سال بخشی از مددجویانی که از تسهیلات اشتغالزایی استفاده می کنند به خودکفایی می رسند گفت: در این راستا در سال جاری خودکفایی 2 هزار و 500 خانواده زیر پوشش کمیته امداد همدان هدفگذاری شده است که تا امروز 2 هزار خانواده شناسایی و پرونده خودکفایی آنها کامل شده است که تا پایان سال این تعداد به 2 هزارو 500 خانواده می رسد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود یک هزار و 845 شغل برای مددجویان این نهاد ایجاد شده است و حدود 230 میلیارد ریال برای ایجاد این مشاغل هزینه شده است.
ترکمانه بیان کرد: وجه تمایز ایجاد شغل در کمیته امداد با دیگر حوزه ها در این است که در این نهاد قبل از پرداخت تسهیلات، در حوزه مشاوره اشتغال، استعداد و انگیزه و مهارت های خانواده ها شناسایی و آموزش های لازم پیش بینی می شود که در این راستا سال گذشته 18 میلیارد ریال برای آموزش خانواده ها هزینه شد.
وی با تاکید بر اینکه ایجاد شغل بدون مهارت توجیه ندارد اظهار کرد: پس از پرداخت تسهیلات، بر کسب و کار ایجاد شده نظارت می شود و کارشناسان با پیگیری و سرکشی مداوم ، انحرافات از کار را پیگیری و آموزش های لازم را ارائه می کنند.
گفتنی است؛ کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان در سال 95 از محل تسهیلات بانکی و منابع داخلی سه هزار و 250 طرح خود اشتغالی و مشاغل خانگی برای مددجویان اجرا کرد که این رقم 53 درصد از مشاغل ایجاد شده در استان را شامل می شود.
به استناد آخرین گزارش منتشر شده توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در سال 95 در مجموع 6 هزار و 114 طرح خوداشتغالی و مشاغل خانگی توسط دستگاه های متولی استان اجرا شده است.
کمیته امداد در سال 95 با ثبت سه هزار و 250 طرح اجرا شده در زمینه خوداشتغالی و مشاغل خانگی در سامانه رصد ، جایگاه نخست استان همدان را در تحقق اشتغال تعهد شده در این سامانه کسب کرد.
سال گذشته سه هزار خانواده زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان خودکفا شدند.
40 هزارو 513 خانواده شامل 69 هزارو 946 نفر از خدمات مستمر کمیته امداد استان همدان بهره مند هستند.
1181/2087
خبرنگار: الهام تدین** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.