به گزارش ایرنا، خدمات اشتغال‌زایی این نهاد در قالب تسهیلات اشتغال، حرفه‌آموزی و کاریابی به مددجویان تحت حمایت ارائه می شود که با فراهم شدن زمینه اشتغال مددجویان اقتصاد خانواده شکوفا شده و وابستگی آن‌ها در حوزه معیشت به این نهاد کاهش می‌یابد.
هدایت صفری پیش از این نیز اشتغال برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد را گامی مهمی برای توانمندسازی این قشر عنوان کرده و گفته بود، از شاخص‌های مهم اشتغالزایی این نهاد برای گروههای تحت پوشش درکنار ایجاد فضای کسب‌وکار و فراهم شدن زمینه درآمدزایی برای آنها احیای کرامت انسانی و عزت‌نفس نیازمندان جامعه است.
وی روز یکشبنه در این ارتباط به خبرنگار ایرنا افزود: طی هفت ماهه امسال 11 میلیارد و 558 میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت شد که با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه زمینه اشتغال به کار 940 مددجوی تحت حمایت این نهاد در رشته شغلی موردعلاقه آنها فراهم‌شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان ادامه داد: منابع موردنیاز برای ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از محل صندوق امداد ولایت و منابع بانکی تامین شده است.
به گفته وی، طرح‌های اشتغال ایجادشده برای جامعه هدف این نهاد تا پایان مهر امسال در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری، صنایع‌دستی، فعالیت‌های صنعتی و معدنی و خدمات بوده است.
وی، خاطر نشان کرد: ایجاد طرح‌های اشتغال دانش‌بنیان برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از برنامه‌های مهم امسال حوزه اشتغال این نهاد بوده و مطالعات اولیه به‌منظور ایجاد طرح‌های نو، بدیع، دانش‌محور و بازار محور متناسب با ظرفیت‌های موجود در مناطق مختلف استان زنجان انجام‌شده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 22 هزار و 500 خانوار با جمعیت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 17هزار سالمند، 3 هزار و 700 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.