به گزارش ایرنا، محمد ناصر نیکبخت در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان با محکوم کردن اقدام رئیس جمهوری نامحبوب آمریکا افزود: سخنان رئیس جمهوری آمریکا درباره تغییر پایتختی رژیمی که خود جعلی است نادرست است و همه ملت ایران آن را محکوم می کنند.
وی با بیان اینکه به طور قطع فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند: تا 25 سال آینده رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت تحقق می یابد افزود: با این رفتار، تحقق این امر جلوتر افتاد و همه کشورهای صاحب تشخیص این کار را محکوم کردند.
وی ادامه داد: نتیجه این اقدام غیر عقلایی به ضرر رژیم صهیونیستی و آمریکا خواهد بود و همیشه حق بر باطل پیروز خواهد شد.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته در سخنانی در کاخ سفید با یادآوری اینکه بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد، گفت: از وزارت خارجه می خواهم که آماده شود تا انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را آغاز کند.
دونالد ترامپ سپس فرمان اجرای شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را امضا کرد.
قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده، بخش جدایی ناپذیر فلسطین و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی است و جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان دارد.
قدس شرقی از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می شود، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.
شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر سال گذشته میلادی، قطعنامه ای تصویب و تاکید کرد که 'هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند.
7523/2087
خبرنگار: مرضیه بختیاری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.