مریم کاظمی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان با بیان اینکه با پایان این دوره از جشنواره باید آماده برگزاری جشنواره ربع قرن باشیم، اضافه کرد: همدان میزبان پر افتخاری است که در سال 2018 قطب گردشگری کشورهای آسیایی نیز معرفی شده است.
وی ادامه داد: اما برگزاری این رویداد بزرگ در شهر همدان در کنار نقاط قوت با موانع و مشکلاتی نیز همراه است.
کارگردان تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه در مدارس، مربیان تربیتی باید نمایش را بشناسند تا مفاهیم زندگی را به راحتی از این طریق به کودکان منتقل کنند، خاطر نشان کرد: به این ترتیب بخش تئاتر دانش آموزی رشد می کند.
وی با بیان اینکه کیفیت جشنواره ها متاثر از نمایش هایی است که از طریق فراخوان به بخش های مختلف راه می یابند، اظهار کرد: توجه و حمایت از استمرار اجراهای گروه های نمایشی می تواند به رشد و پیشرفت تئاتر کودک و نوجوان کمک کند.
وی افزود: در صورت حمایت از گروه های تئاتری محصولات خوب می توانند به جشنواره حضور یابند.
کاظمی با تاکید بر اینکه حتی اگر تئاتر سازمانی نداشته و رسمی نباشد، هزینه هایی دارد که با مشارکت و همراهی تامین شود، گفت: این هزینه ها با حمایت ارگان ها باید تامین شود و این موضوع یک وظیفه است.
وی تاکید کرد: تئاتر امروز کشورمان نیازمند سالن های جدید با تجهیزات نور، صدا و آمادگی گروه های فنی است.
وی با تاکید بر اینکه نباید هر فضایی را صحنه اجرای نمایش کرد، گفت: جشنواره نیاز به کمک دارد؛ همدان را قوی کنید تا بتوانیم به غیر از جشنواره های ایرانی میزبان کنگره تئاتر بین الملل کودک و نوجوان باشیم.
به گزارش ایرنا، بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به دبیری مریم کاظمی کارگردان برجسته تئاتر کشور با شعار 'کودکی‌؛ همسفر قصه‌ها' کار خود را از 10 تا 15 آذرماه آغاز کرد تا گامی در راستای تقویت و رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش بردارد.
در این دوره 48 نمایش داخلی و خارجی در بخش‌های تخصصی شامل تئاتر کودک، تئاتر نوجوان، تئاتر خردسالان، تئاتر خیابانی و تئاتر دانش آموزی اجرا شد.
برپایی چهار کارگاه آموزشی از برنامه های جنبی جشنواره بود.
جشنواره تئاتر کودک و نوجوان نیم نگاهی به کودکان زلزله زده کرمانشاهی داشت و جمعی از کودکان این استان را برای تماشای نمایش به همدان دعوت کرد.
بیش از 60 مهمان خارجی از کشورهای کره جنوبی، فرانسه، چین، آلمان، روسیه، استرالیا، آذربایجان، دانمارک، ترکمنستان و ایتالیا در این دوره از جشنواره حضور داشتند.
کتاب بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان نیز منتشر و برای سال های بعد به یادگار گذاشته شد.
همدان سابقه پنج سال میزبانی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را در پرونده فرهنگی خود به ثبت رسانده است و برای تبدیل شدن به قطب تمام فعالیت های کودک و نوجوان تلاش می کند.
7527/7561/2090
خبرنگار: زهرا زارعی/ سارا کریمیان** انتشاردهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.