محمد کاظمی روز دوشنبه در آیین گرامیداشت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه ملی ملایر، اظهار کرد: امروز بیش از گذشته باید در مقابل مثلث شوم واشنگتن، تلاویو و ریاض که هر روز برای ما توطئه ای جدید را رقم می زنند، وحدت خود را حفظ کنیم.
کاظمی با بیان اینکه دانشجویان با نثار خون خود حرکت دانشجویی را استمرار بخشیدند، بیان کرد: دانشجویان و مبارزان دانشگاهی ما در طول حکومت پهلوی بیشترین زندانی سیاسی را داشتند و در سازماندهی مبارزات علیه رژیم پهلوی نقش تعیین کننده ای ایفا کردند.
وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب، دانشجوی ما اثبات کرد نه تنها در مقابل آزادی و حقوق مردم، بلکه در مقابل تجاوز بیگاناگان نیز ایستادگی خواهد کرد.
نایب رئیس کیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم خاطرنشان کرد: این در حالیست که اکثر سرداران شهید ما در جریان دفاع مقدس از همین صندلی های دانشگاه حرکت کرده و با فکر و اندیشه خود در سازماندهی دفاع ما علیه رژیم صدام و پیرزوی انقلاب نقش اثرگذاری را ایفا کردند.
کاظمی با اشاره به نقش اثرگذار دانشگاه و دانشگاهیان در جریان سازندگی گفت: پس از پیروزی انقلاب به تناسب افزایش علمی و فضای دانشگاهی، نتوانستیم برای نسل جوان و فرهیخته شغل ایجاد کنیم.
وی با اشاره به برگزاری کرسی های آزاد اندیشی طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب افزود: بر این اساس من از جریان های دانشگاهی منتصب به اصول گرایی می خواهم از من دعوت کنند تا در جمع شما حضور پیدا کنم و با هم صحبت کنیم، من اهل منطق و استدلال هستم.
کاظمی تاکید کرد: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب باید در محیط دانشگاه کنار هم بنشینیم، با هم صحبت کنیم و یکدیگر را تحمل کنیم.
وی ادامه داد: دانشگاه مهد سیاست و علم است و این عنصرهای ذی قیمت را باید به جامعه منتقل کنیم، چراکه اساسی ترین عنصر توسعه در هر کشور توسعه انسانی است و این توسعه حاصل حرکت دانشگاه است.
نایب رئیس کیسیون حقوقی و قضایی مجلس اظهار کرد: در طول هشت سال دولت نهم و دهم بالاترین درآمد نفتی را داشتیم، اما حاصل دلارهای باد آورده نفتی مسکن مهری شد که مشکلات بسیاری دارد و رئیس دولت های یاد شده باید پاسخگوی عملکردش باشد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه پرونده معاون اول رئیس جمهوری دولت نهم و دهم را من رسیدگی کردم، اگر قوانین اجازه دهد حاضرم عادلانه پرونده رئیس دولت های یاد شده را نیز رسیدگی کنم.
نماینده مردم ملایر در خانه ملت همچنین با بیان اینکه در دولت های یاد شده شاهد بی مهری ها و تک صدایی ها در دانشگاه و ستاره دار شدن دانشجویان بودیم، گفت: امروز باید با برخی ساختارشکنی ها در کشور برخورد شود و از قوه قضاییه درخواست می کنم پرونده اتهامات رئیس دولت نهم و دهم را رسیدگی کند.
کاظمی همچنین به متحول شدن دانشگاه ملایر و جذب اعتبارات و امکانات برای این دانشگاه طی سال های اخیر اشاره کرد و افزود: در سفر محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت تدبیر و امید به ملایر در آذرماه سال گذشته، 20 میلیارد ریال برای تکمیل کتابخانه مرکزی دانشگاه اختصاص یافت.
وی با اشاره به اخذ 2 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مهمانسرای دانشگاه و تلاش برای درمان مجانی دانشجویان بیان کرد: ما از مسایل رفاهی دانشگاه غافل نیستیم و با توجه به حساس بودن شرایط کشور، امیدواریم مجلس و فراکسیون فعال و پرکار امید بتواند در این مدت باقیمانده گام های موثری بردارد.
به مناسبت 16 آذر روز دانشجو، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس و محمد کاظمی نماینده مردم ملایر در مجلس دهم در جمع دانشجویان دانشگاه ملی ملایر سخنرانی کردند.
دانشگاه ملایر دارای بیش از 6 هزار دانشجو است و در چهار کیلومتری محور ملایر به اراک واقع شده است.
7528/2090
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.