به گزارش روز دوشنبه ایرنا از بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، 'کریستوف تیبالت' با اشاره به اینکه سال گذشته نتوانسته در این جشنواره شرکت کند، گفت: سی دی معرفی نمایش، سال گذشته به موقع به دست برگزار کنندگان نرسید اما امسال توانستیم اجرای خود را در این جشنواره به صحنه ببریم.
وی افزود: سال گذشته برای نخستین بار به ایران آمده و کارگاهی برگزار کردیم و بخش کوتاهی از نمایش 'مینیاتور' را در جشنی با نام صد سالگی اجرا کردیم اما امسال نمایش را به صورت کامل به صحنه بردیم.
'کریستوف تیبالت' گفت: از گروه ما دعوت شده تا در شهرهای همدان و مشهد کارگاه هایی برگزار کنیم و علاقه زیادی به حضور در ایران و شرکت در جشنواره کودک و نوجوان داریم.
این کارگردان در خصوص تئاتر ایران نیز گفت: اجراهای مختلفی از کارگردانان ایرانی دیدیم و معتقدم ایرانی ها باید کمی روی صدای خود تمرینات بیشتری کنند.
نمایش 'مینیاتور' در مورد یک اسطوره یونانی است و مینیاتور پادشاهی است که کودکان و جوانان را برایش قربانی می کنند و در جایی زندگی می کند که همه افرادی که قصد کشتنش را دارند در راه گم می شوند اما تسه با کمک دختری که سر طنابی را در دست دارد سر دیگر طناب را می گیرد و با رسیدن به محل فرمانروایی مینیاتور و کشتنش با همان طناب باز گشته و به قدرت می رسد.

** امید، شجاعت و لبخند، ارمغان 'سفر شادی' برای جشنواره تئاتر
بازیگر نمایش 'سفر شادی' گفت: امید، شجاعت و لبخند ارمغان این نمایش برای کودکان سرطانی است که آنان را به زندگی امیدوار می کند.
محمدعلی حسینعلی پور، بازیگر نمایش سفر شادی گفت: این نمایش نوشته سحر صبا است که روایت‌گر داستان دختری به نام شادی و مبتلا به بیماری سرطان است.
وی اظهار کرد: شادی دختر شادی است چون توانست همه را بخنداند؛ شادی دختر امیدواری است چون حالا یک نهال کوچک دارد که می خواهد زیر نور خورشید رشد کند و بزرگ بشود مثل خودش.
حسینعلی پور گفت: در این نمایش نقش دکتر را برعهده دارم که سعی می کند شادی که از بیماری رنج می برد را خوشحال کند وهمچنین در نقش باغبان و رئیس سیرک نیز در قسمت های مختلف به ایفای نقش می پردازم.
این بازیگر تئاتر با بیان اینکه امید، شجاعت و لبخند سه رکن اصلی برای پشت سر گذاشتن بیماری سرطان است، ادامه داد: این نمایش حاوی پیام برای افرادی دارای بیماری خاص است که اگر به این سه رکن اصلی مجهز شوند می توانند آن را شکست دهند.
حسینعلی پور خاطرنشان کرد: این نمایش ویژه کودکان چهار سال به بالا است و خوشبختانه مخاطبان با نمایش ارتباط خوبی برقرار کرده اند.
بازیگر نمایش سفر شادی در خصوص ویژگی تئاترکودک، ابراز کرد: زمانی که برای یک کودک نمایشی به اجرا در می آید باید آن تئاتر از ظرافت خاصی همراه با صداقت برخوردار باشد.
وی گفت: 2 سال پیش با کار پری ماه در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان شرکت کردم و این در حالیست که تجهیزات سالن و حمایت از هنرمندان در این دوره از جشنواره قابل تأمل شده است.

** ایتالیا 'دفتر خاطرات جوجه اردک زشت' را ورق می زند
'دفتر خاطرات جوجه اردک زشت' نمایشی از کشور ایتالیا که در بخش مسابقه بین‌الملل بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان روی صحنه می رود.
این نمایش نوشته 'اچ سی اندرسون' است که با کارگردانی 'تونیو دی نیتو' در این دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان حضور دارد.
نمایش 'دفتر خاطرات جوجه اردک زشت' اقتباسی از داستان تخیلی زندگی یک اردک کوچک است که با درک جوانی‌اش از مراحل مختلف زندگی گذر می‌کند و خود و جایگاهش را در زندگی می‌یابد.
بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از 10 آذر ماه در همدان آغاز شده است و در این جشنواره 48 نمایش داخلی و خارجی اجرا می شود.
آیین اختتامیه چهارشنبه 15 آذر ماه همزمان با میلاد حضرت محمد (ص) در همدان برگزار می شود.
2087/7527
خبرنگار: زهرا زارعی** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.