به گزارش ایرنا محمودرضا عراقی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه شهردار ملایر گفت: شهرداری نهادی برای خدمت به مردم است، برای اشتغال نیست و ما براساس نیاز شهرداری ها و ارایه خدمات به مردم و براساس اصل شایسته سالاری نیرو به شهرداری ها اضافه می کنیم.
وی اظهار کرد: مسئولان اشتغال بالنده و تولید کننده می خواهند نه شغل کاذب و در دوره های قبل نیروهای بی برنامه زیادی به بدنه شهرداری ملایر اضافه شد و از برخی پرسنل شهرداری در دوره های قبل راضی نیستیم.
وی با بیان اینکه نباید درآمد 25 میلیارد ریالی برای حقوق و دستمزد در شهرداری ملایر پرداخت شود، افزود: چرا درآمدی که از مردم می گیریم، 25 میلیارد ریال آن برای پرداخت حقوق و دستمزد هزینه شود و این باید به مرور زمان اصلاح شود.
عراقی با تاکید بر اینکه در هیات تخلفات اداری با اینگونه موارد برخورد می شود، خاطرنشان کرد: طبق دستور وزیر کشور جذب هرگونه نیرو در شهرداری ها ممنوع است و در صورت مشاهده گذشتی در این کار نیست.
معاون استاندار همدان بر لزوم جلب اعتماد مردم توسط شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهر تاکید کرد و افزود: شهرداری ها ویترین خدمات نظام و دولت به مردم هستند که بر این اساس باید تکریم ارباب رجوع را حتی در سخت ترین شرایط در اولویت کاری خود قرار دهند.
عراقی وجود همدلی، همصدایی و اتحاد بین مسئولان و نمایندگان ملایر را ظرفیتی ویژه برای رشد توسعه برشمرد و با تقدیر از حسن انتخاب شورای اسلامی شهر ملایر در انتخاب شهردار اظهار کرد: شهردار ملایر از بدنه شهرداری و دارای سوابق خوب و درخشان و بومی شهر است که می تواند روند توسعه شهر را با کمک مردم و مسئولان شتاب بخشد.
وی ادامه داد: شهرداران باید نسبت به درآمد شهرداری ها نگاهی نو داشته باشند و به نوآوری و تولید بیندیشند و بارها این نکته مبنی بر اینکه ابتکار از شما، انعطاف از ما را به شهرداران استان همدان تاکید کرده ایم.
عراقی لزوم شفافیت در امور مالی را یکی از ضرورت ها در شهرداری ها برشمرد و گفت: شهرداران با تقویت اخلاق حرفه ای باید اتحاد و اعتماد مردم را به خود جلب و با قانونمندی عدالت را در سطح شهر اجرا کنند.
وی همچنین نبستن قراردادهای سلیقه ای در شهر، نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز، نداشتن تخلف، تعامل با دستگاه های اجرایی و جذب سرمایه گذاری در شهر را از دیگر الزامات شهرداری ها عنوان کرد و افزود: شورای شهر نباید در کار اجرایی شهرداران دخالتی داشته باشند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان با اشاره به خدمات دولت به شهرداری ها و اختصاص سه درصد افزوده به شهرداری ها ابراز کرد: چنانچه تولید و درآمد در شهر افزایش یابد، این درصد نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، عراقی یادآور شد: با وجود مشکلات به ویژه اقتصادی در شهرداری ها، باید شورای شهر به شهردار کمک کند تا شهردار بتواند به خوبی کارش را در شهر و در راستای ارایه خدمات به مردم انجام دهد.
در این آیین از خدمات 'علیرضا رضایی' تقدیر و 'حسین بابایی' به عنوان شهردار ملایر منصوب شد.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.