مریم کاظمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در آیین اختتامیه جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از پیشکسوتان این عرصه تجلیل می شود تصریح کرد: احترام برومند و عباس دوست قرین، دو هنرمند از بزرگان و پیشکسوتان عرصه کودک و نوجوان هستند که بسیار در این عرصه فعالیت داشته اند.
وی تاکید کرد: آیین نکوداشت برای سپاسگزاری از کسانی است که در عرصه های مختلف تاثیرگذار بوده اند و در این دوره تصمیم گرفته شد تا از این 2 هنرمند ارزشمند این عرصه تجلیل شود که تاریخ برگزاری این مراسم 15 آذرماه خواهد بود.
احترام‌السادات برومند متولد 1326 گوینده و مجری تلویزیون و رادیو و بازیگر ایرانی، همسر مرحوم داوود رشیدی و مادر لیلی رشیدی و خواهر مرضیه و راضیه برومند است.
احترام برومند مجری برنامهٔ کودک تلویزیون ایران پیش از پیروزی انقلاب بود. او از سال 1346 با برنامه کودک در تلویزیون فعالیت هنری خود را آغاز کرد و به مدت 11 سال یعنی تا سال 1358 به این فعالیت ادامه داد.
عباس قرین دوست متولد 1350 نمایشنامه نویس و فیلمساز است و فعالیت نمایشنامه نویسی در حوزه نمایش کودک و حضور در جشنواره های ملی را از 1370 آغاز کرد.
وی مدرس فیلمسازی عکاسی نمایش خلاق و نمایشنامه نویسی در امور تربیتی فرهنگسراها و دیگر مراکز فرهنگی است.
بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان 10 تا 15 آذر با دبیری مریم کاظمی به میزبانی همدان در حال اجراست و مراسم اختتامیه جشنواره ساعت 10 صبح روز چهارشنبه 15 آذرماه در تالار اصلی مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینا همدان برگزار می شود.
7523/2087
خبرنگار: مرضیه بختیاری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.