به گزارش ایرنا حجت الاسلام احد آزادی خواه روز شنبه در آیین گرامیداشت شهدای مدافع حرم و جشن پیروزی جبهه مقاومت اظهار کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی علاوه بر تامین امنیت خود، تامین کننده ثبات و امنیت منطقه است.
وی افزود: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اگر شهدای مدافع حرم و رزمندگان بسیجی در خارج از مرزهای کشور با جریان تکفیری و داعش مبارزه نمی کردند، امروز باید در شهرهای کشورمان با آنها می جنگیدیم.
حجت الاسلام آزادی خواه بیان کرد: پس از برچیده شدن بساط داعش بسیاری از کشورهای اروپایی از اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی در منطقه تقدیر کردند و این نشان می دهد که نقش ایران در منطقه و جهان تعیین کننده است.
وی ادامه داد: اینکه جوان 25 ساله بسیجی ما برای دفاع از ناموس اسلام و حرم اهل بیت(ع) به آن سوی مرزها می رود و بدون سر برمی گردد و سر و سامانی به همه بشریت می دهد، این نتیجه همان روحیه انقلابی است.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم با اشاره به توافق برجام و مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مخالف مذاکرات دیپلماتیک و توسعه سیاسی و اقتصادی با دنیا نیستیم، در عین حال اعلام کردند: 'که به آمریکایی ها خوش بین نیستم.'
حجت الاسلام آزادی خواه اظهار کرد: ایران در این توافق به تعهدات خود پای بند بود، اما رئیس جمهوری آمریکا منکر همه تعهدات خود در توافق برجام شد و تحریم های جدیدی را علیه ایران وضع کرد.
وی با بیان اینکه دو حرکت دیپلماتیک برجام و دفاع از مرزهای مسلمانان در برابر داعش به صورت موازی رو به جلو حرکت کرد، افزود: در حرکت دیپلماتیک برجام فضا به گونه ای مهیا بود که ما پیروز میدان بودیم، اما آمریکا نقض عهد کرد.
حجت الاسلام آزادی خواه خاطرنشان کرد: ما نگاه دیپلماتیک را دوست داریم و به دنبال ایجاد توسعه سیاسی و اقتصادی و مبادلات تجاری با دنیا هستیم، اما معنای آن این نیست که به آمریکا باج بدهیم.
وی گفت: امروز اگر بخواهیم توسعه سیاسی و اقنصادی و مبادلات تجاری با دنیا داشته باشیم، باید مذاکره کنیم و رایزنی فرهنگی داشته و با سایر کشورها روابط دیپلماتیک برقرار کنیم که در این صورت می توانیم اقتصادی پویا داشته باشیم.
نماینده مردم ملایر در مجلس دهم همچنین با تبریک روز مجلس و گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله سید حسن مدرس اظهار کرد: زمانی می توان به یک نماینده مجلس نمره خوبی داد که اولویت اصلی وی رسیدگی به مشکلات مردم و نظارت درست بر عملکرد دولت باشد.
حجت الاسلام آزادی خواه مجلس را مکانی برای پیگیری مطالبات مردمی و تحقق آن عنوان کرد و افزود: برخورداری از روحیه انقلابی و خستگی ناپذیری و داشتن روحیه تعاملی از ویژگی های یک نماینده موفق است.
وی با تاکید بر اینکه یک نماینده مجلس باید معتقد به اصول دین و قانون اساسی باشد، بیان کرد: نمایندگان باید مدرس گونه به دنبال تحقق نیازها و مطالبات مردم و تحقق قانون اساسی باشند.
وی عملکرد نمایندگان مجلس دهم را خوب ارزیابی کرد و گفت: باید بیشتر به اولویت های کشور پرداخته شود و نمایندگان باید وکیل مردم باشند .
شهرستان ملایر سه شهید مدافع حرم و یک هزارو 100 شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
این شهرستان با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
2087/7528
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.