محمد حامدی نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این کمک ها شامل پتو، چادر، وسایل گرمایشی، آب آشامیدنی، مواد غذایی، پوشاک و سایر اقلام مورد نیاز زلزله زدگان بود و این کمک های مردمی همچنان ادامه دارد.
وی افزود: این کمک ها از طریق جمعیت هلال احمر شهرستان و ناحیه مقاومت بسیج سپاه ملایر به مناطق زلزله زده غرب کشور ارسال شده و شهروندان ملایری باید کمک های نقدی و غیرنقدی خود را به نهادهایی که از سوی ستاد مدیریت بحران استان معرفی شده، تحویل دهند.
حامدی نژاد ادامه داد: این نهادها شامل جمعیت هلال احمر، بسیج ناحیه سپاه ملایر، کمیته امداد و اداره اوقاف و امور خیریه است که متولی جمع آوری کمک های مردمی برای زلزله زدگان هستند و ارسال کمک ها باید با هماهنگی این ارگان ها صورت گیرد.
وی با تاکید بر اینکه دستگاه های مرتبط باید تعامل و همپوشانی لازم را در سطح شهر و روستاهای ملایر برای جمع آوری کمک ها داشته باشند افزود: اطلاع رسانی لازم برای تحویل کمک های مردمی به این نهادها باید انجام شود.
معاون فرماندار ویژه ملایر گفت: آمار و گزارش اقلام تحویلی از پایگاه های دایر در روستاها و شهرها باید جمع بندی شده و در پایان به فرمانداری ارسال شود.
حامدی نژاد با تاکید بر اینکه آمار روزانه کمک های مردمی نیز باید به دبیرخانه ستاد مدیریت بحران اعلام شود افزود: با توجه به مشکلاتی که در مراجعه افراد و تحویل اقلام به صورت حضوری در مناطق زلزله زده کرمانشاه به وجود می آید، افراد از حضور در این مناطق پرهیز کنند.
وی بیان کرد: شهروندان ملایری می توانند در صورت لزوم و یا داشتن تخصص برای حضور در مناطق زلزله زده با ارگان های متولی هماهنگی لازم را به عمل آورند.
به گزارش ایرنا زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس ریشتر استان های کرمانشاه، اسلام، کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال کشور را لرزاند.
این زمین لرزه که مانون آن جنوب حلبچه عراق نزدیک مرزهای استان کرمانشاه گزارش شده، زیان ها و آسیب های زیادی را به بار آورده است.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
2087/7528
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.