به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان خدایار عشوندی بیان کرد: از 2 سال پیش تیم بحران دانشکده پرستاری و مامایی تشکیل شده و جدول برنامه ریزی و گروه ‌بندها مشخص بود و در زلزله اخیر اجرایی شد.
وی درباره مطرح شدن نیاز به حضور دانشجویان پرستاری برای کمک به مصدومان اعزامی افزود: تا ساعت 12 ظهر روز دوشنبه بیش از یکصد دانشجوی سال آخر کارشناسی پرستاری، کارشناسی فوریت های پزشکی و کارشناسی ارشد پرستاری در گروه‌های هفت تا 10 نفره گروه‌بندی شده ساماندهی شدند.
رئیس دانشکده پرستاری مامایی دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: وظیفه اصلی دانشکده پرستاری و مامایی تربیت دانشجو برای حفاظت از سلامت مردم است.
عشوندی افزود: با استفاده از تجارب خدمت‌رسانی درمانی در دوران دفاع مقدس، ساماندهی خوبی در این حوزه انجام شد و دانشجویان خدمت رسانی را آغاز کردند.
وی فعالیت های صورت گرفته را آزمون عملی خوبی برای دانشگاه علوم پزشکی همدان دانست و گفت: ارزیابی اقدامات انجام شده توسط مسئولان رده بالای دانشگاه صورت می گیرد همچنین از تجربیات این دوره در آینده استفاده می‌شود.
وی یادآور شد: 100 دانشجوی دیگر نیز برای خدمت‌رسانی به بیماران زلزله‌زده اعلام آمادگی کردند و در صورت نیاز اضطراری از توان آنان هم استفاده می شود.
98 مصدوم زلزله استان کرمانشاه در چندین مرحله با آمبولانس به بیمارستان های این استان منتقل و بستری شدند.
به گزارش ایرنا زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 9.33 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
این زمین لرزه که کانون آن جنوب حلبچه عراق نزدیک مرزهای استان کرمانشاه گزارش شده، زیان ها و آسیب های زیادی به بار آورده است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.