رضا عباسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: سیب درختی درجه سه که بازار خوبی ندارد و قیمت آن بسیار پایین است، توسط شبکه تعاونی های این سازمان با قیمت 2 هزار و 880 ریال از باغداران بصورت تضمینی خریداری می شود.
وی با بیان اینکه سیب خریداری شده جهت فرآوری به کارخانجات ارسال شده است، گفت: خرید تضمینی این محصول سبب جبران هزینه های کشاورزان شده و برای آنها منفعت نیز بدنبال دارد؛ همچنین از هدر رفت این محصول جلوگیری می کند.
به گزارش ایرنا، بر اساس آمارهای موجود 12 هزار هکتار از اراضی نهاوند زیر کشت محصولات باغی است که از این میزان سالانه 111 هزار تن انواع میوه بدست می آید.
شهرستان نهاوند به علت دارا بودن آب و هوای مناسب، زمین های حاصلخیز و وجود بهره برداران فعال و سخت کوش، به عنوان یکی از قطب های کشاورزی، دامداری و شیلات استان همدان مطرح است.
نهاوند با توجه به داشتن منابع آبی متعدد همچون چهار رودخانه (گاماسیاب، رودخانه ملایر، خرچنگ‌رود و قلقل‌رود) و تعداد 264 سراب، چشمه و قنات و 776 حلقه چاه عمیق و نیمه‌عمیق از ظرفیت ها و توانمندی‌های بی‌شماری در زمینه کشاورزی بهره مند است.
این شهرستان بیش از 25گونه محصول زراعی و باغی دارد که به تفکیک، تولیدات زراعی شهرستان 327 هزار و 45 تن، تولیدات دامی و آبزی‌پروری 113 هزار و 776 تن و تولیدات باغی 111 هزار و 192 تن است.
نهاوند در زمینه تولید سیب مقام نخست استان همدان را دارد و در صورت توجه بیشتر و حمایت از آن قابلیت رقابت با استان هایی مانند ارومیه و البرز را دارد.
از مجموع 6 هزار و 100 هکتار باغ سیب استان همدان، 2 هزار و 600 هکتار آن در نهاوند است که از این میزان باغ میوه سالانه 41 هزار تن سیب برداشت می شود.
7523/2090
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.