حسن محمدیاری روز سه شنبه در کارگروه تخصصی اشتغال و حرفه آموزی زندان همدان تاکید کرد: 127دوره آموزشی به میزان 243 هزار نفر ساعت در نیمه نخست سالجاری برای مددجویان توسط سازمان­ های آموزش فنی و حرفه ­ای، مرکز آموزش جهاد کشاورزی، صنایع دستی و منابع طبیعی برگزار شده است.
وی اضافه کرد: باید آمار برگزاری دوره­­ های تکراری و قدیمی حرفه­ آموزی در زندان ها کاهش یافته و دوره های کاربردی متناسب با نیاز جامعه برای مددجویان برگزار شود.
مدیرکل زندان های همدان گفت: جامعه نیازمند مشاغلی نظیر تعمیرکار تلفن همراه، نصب و تعمیر آیفن­ های معمولی و تصویری، نصب و تعمیر دوربین ­های مدار بسته است؛ بنابراین برگزاری این دوره های آموزشی باید جایگزین دوره های سنتی شود.
محمدیاری با بیان اینکه شمار مربیان فعال در زندانها رو به کاهش است، افزود: برای رفع این خلاء باید دوره های تربیت مربی برای مددجویان برگزار شود تا بتوان از دوره ­های استاد شاگردی استفاده بهینه را داشته باشیم.
وی بر ایجاد فرصت های شغلی در حوزه قالی بافی در تمامی زندان های تابعه تاکید و اضافه کرد: رئیسان زندان ها و مسئولان اشتغال، رایزنی­ های مختلف برای ایجاد کارگاه ­ها و جلب همکاری با مربیان آموزشی و پیمانکاران برای افزایش تعداد مددجویان در کارگاه­ های قالی بافی را پیگیری کنند.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.