حسین افشاری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: زلزله شب گذشته با شدت بالایی در اسدآباد احساس شدٰ اما تاکنون گزارش ناشی از صدمات جانی و مالی از شهر اسدآباد و آجین و روستاها مخابره نشده است.
وی تصریح کرد: خانه های روستایی که خشتی و گلی هستند به احتمال زیاد دچار صدمات جزیی مانند ترک خوردگی شده باشند که عوامل ارزیاب ستاد بحران برای بررسی میزان خسارت های وارده به روستاها اعزام شده اند.
افشاری گفت: شبکه برق سه روستای شهرستان در همان دقایق اولیه بحران با توجه به لرزش هایی که ایجاد شده بود، دچار آسیب شد که گروه های امدادی وارد عمل شده و در کوتاهترین زمان ممکن برق این روستاها وصل شد.
فرماندار اسدآباد با اشاره به رانش زمین در این شهرستان اضافه کرد: چاه های آب شرب روستاها و همچنین شهرهای اسدآباد و آجین بررسی شد و هیچ گونه آسیبی در شبکه آبرسانی ایجاد نشده است.
وی خاطرنشان کرد: احتمال آسیب دیدگی چاه های آب کشاورزی وجود دارد لذا کشاورزان باید نسبت به بررسی تجهیزات چاه های خود اقدام کرده و به ستاد بحران گزارش دهند.
افشاری به آمادگی شهرستان اسدآباد برای امدادرسانی به هموطنان زلزله زده استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: تجهیزات مکانیکی شامل لودر، بیل مکانیکی و تانکرهای آبرسان آماده شده و در صورت درخواست ستاد بحران به محل حادثه اعزام خواهد شد.
وی یادآورشد: تاکنون یک گروه اورژانس و نیروهای امدادی به استان کرمانشاه اعزام شده است.
فرماندار اسدآباد اظهار کرد: ستاد مدیریت بحران این شهرستان در آمادگی کامل به سر می برد و در دوره آموزش مدیریت بحران که به تازگی در سطح استان برگزار شد، اسدآباد رتبه نخست را کسب کرد.
اسدآباد با 100 هزار جمعیت در 45 کیلومتری همدان واقع شده است.
7527/2087
خبرنگار: زهرازارعی** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.