عبدالرحمن تاج الدین شنبه شب در حاشیه افتتاح هتلینگ بیمارستان غرضی ملایر در جمع خبرنگاران، افزود: این یکی از اقدامات موثر سازمان تامین اجتماعی است تا بتواند کارآمدی خود را نشان دهد و ارائه خدمت کند.
وی با اشاره به اینکه به طور طبیعی اشکال هایی نیز در طرح تحول نظام سلامت وجود دارد، اظهار کرد: دولت و مجلس در صدد هستند تا با واکاوی طرح تحول سلامت بتوانند نقاط ضعف آن را کاهش و کاستی ها را برطرف کنند تا این طرح بتواند در خدمت مردم از جمله بیمه شدگان سازمان باشد.
وی سازمان تامین اجتماعی را بزرگترین سازمان بیمه ای کشور و حتی منطقه خاورمیانه دانست و افزود: در حال حاضر بیش از نیمی از جمعیت کشور مشمول بیمه سازمان تامین اجتماعی هستند و سه میلیون و 200 هزار بازنشسته در سراسر کشور داریم.
وی پرسنل درمانی و بیمه در سراسر کشور را بیش از 60 هزار تن عنوان و بیان کرد: درمان بیمه شدگان یکی از ماموریت های اصلی سازمان است که به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم انجام می شود.
وی ادامه داد: درمان مستقیم به صورت ارائه دفترچه درمان و درمان غیرمستقیم از طریق بیمارستان ها و مراکز درمانی سازمان انجام می شود که در حال حاضر بیش از 80 بیمارستان تامین اجتماعی در کشور به بیمه شدگان خدمات ارایه می دهند.
معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی همچنین به فعالیت دهها درمانگاه و پلی کلینیک در کنار بیمارستان های تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: بهینه کردن فضاهای درمانی همچون هتلینگ بیمارستان ها یکی از راهبردهای اصلی سازمان تامین اجتماعی در دولت تدبیر و امید است.
تاج الدین تجهیز ناوگان آمبولانسی را از دیگر اقدامات این سازمان برشمرد و افزود: بیش از 140 دستگاه آمبولانس به بیمارستان های تامین اجتماعی کشور تزریق و ناوگان نوسازی شد.
وی بیان کرد: این سازمان در راستای تجهیز فضاهای بیمارستانی و مراکز درمانی به دستگاه های پیشرفته و فناوری های روز، اقدامات خوبی انجام داده است و بزودی دستگاه ام.آر.آی بیمارستان آتیه همدان و سی.تی.اسکن بیمارستان غرضی ملایر با بیش از 100 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری می رسند.
وی گفت: دولت تدبیر و امید در جهت توسعه فضاهای درمانی به عنوان یکی دیگر از راهبردهای این سازمان با ریکرد حمایت از نقاط محروم، درمانگاه رزن را در دهه فجر امسال افتتاح می کند.
تاج الدینی اضافه کرد: همچنین عملیات احداث درمانگاه بهار توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شد و به عنوان درمانگاه سطح یک بزودی آماده بهره برداری می شود.
وی با بیان اینکه در سراسر کشور چندین بیمارستان تامین اجتماعی در دست احداث داریم، افزود: تلاش داریم با چند شرکت بیمارستان ساز در خارج از کشور به تفاهم برسیم تا با استفاده از امکانات خارجی نسبت به احداث و تجهیز این بیمارستان ها اقدام کنیم.
وی سطح رضایتمندی مردم از نحوه ارایه خدمات در بیمارستان های تامین اجتماعی کشور را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: طبق سنجش و ارزیابی کارشناسان وزارت بهداشت، همه بیمارستان های ما نمره قابل قبولی را در زمینه خدمات رسانی به مردم و بیمه شدگان سازمان کسب کردند.
شهرستان ملایر دارای یک بیمارستان تامین اجتماعی دکتر غرضی با 141 تخت فعال و دو بیمارستان دولتی مهر و امام حسین(ع) و پلی کلینیک تخصصی است.
این شهرستان با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528
خبرنگار: معصومه موسوی** انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.