زهره ابوطالبیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عملکرد این ورزشکار نوجوان در رقابت های اوپن جهانی اسلواکی نشان داد که با توجه بیشتر به این نابغه تنیس روی میز می توان او را برای المپیک 2020 آماده کرد.
وی اضافه کرد: شیما صفایی محصول و میوه رسیده هیات تنیس روی میز همدان است و برای کسب موفقیت های بین المللی نیاز به محیط بزرگتر با امکانات بیشتر و مدرن تر دارد.
مربی سابق تیم ملی تنیس روی میز بانوان کشور گفت: نابغه تنیس روی میز همدان در سال های اخیر با رشد قابل توجه در این رشته ورزشی توانست در میادین ملی درخشش خیره کننده داشته باشد و اگر سرمایه گذاری بهتری روی این بازیکن شود، به طور قطع یکی از بهترین های تاریخ تنیس روی میز کشور در میادین بین المللی خواهد بود.
ابوطالبیان خاطرنشان کرد: عملکرد موفق او در اوپن جهانی اسلواکی که هفته قبل برگزار شد، با توجه به اینکه میدان های بین المللی زیادی ندیده بود شایان توجه و در خور تحسین بود.
وی تصریح کرد: 'صفایی' در اوپن جهانی اسلواکی با اینکه هنوز به تجربه لازم نرسیده است اما تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رفت و در نهایت مقابل بازیکنی از لهستان متوقف شد.
وی یادآور شد: از نکات خیلی خوب این مسابقات این بود که شیما صفایی موفق شد مقابل حریف قدرتمندی از چین تایپه که از پیشگامان این رشته در جهان است به پیروزی دست یابد.
مربی سازنده و سابق تیم ملی تنیس روی میز بانوان کشور افزود: شیما صفایی هم اکنون نیاز به حضور مستمر در میادین داخلی و خارجی دارد تا ضمن افزایش رنکینگ بین المللی خود، به سطح تجربه لازم برای حضور بهتر در مسابقات رسمی بین المللی برسد.
ابوطالبیان یادآور شد: تداوم این مسیر حرکتی برای رشد بهتر او مستلزم سرمایه گذاری خیلی بیشتر است و انتظار داریم این بازیکن در رقابت های مهمی نظیر لیگ برتر بزرگسالان و تورنمنت های بین المللی شرکت کند.
شیما صفایی نابغه تنیس روی میز همدان تاکنون در مسابقات بین المللی اسپانیا و اسلواکی و نیز رقابت های آسیایی کره جنوبی شرکت کرده است.
وی قرار است اوایل آذرماه امسال عازم اوپن جهانی پرتغال شود.
7520/2087
خبرنگار: میثم ناصرنژاد**انتشار: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.