حجت الاسلام سید حسن رضوی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در آستانه اربعین موکب 'حضرت فاطمه زهرا(س)' در خیابان شهدا کربلای معلی در نزدیکی حرم مطهر امام حسین(ع) زیر نظر اداره کل اوقاف همدان برپا شده و به صورت شبانه روزی به زائران اربعین خدمت رسانی می کند.
وی ادامه داد: این موکب از محل درآمد موقوفه ها ، خیرات و نذورات مردمی استان همدان، روزانه از بیش از 15 هزار زائر با غذای گرم و میوه و چای پذیرایی می کند.
حجت الاسلام رضوی با بیان اینکه پنج مبلغ دینی در خیمه معرفتی این موکب حضور فعال دارند اظهار کرد: بیان مسائل شرعی، تبیین آداب زیارت و آداب اربعین، اقامه نماز جماعت و قرائت دعا از جمله برنامه های مبلغان دینی در این موکب است.
وی اظهار کرد: این موکب برای سومین سال است که از سوی اوقاف همدان فعالیت می کند و سال گذشته بیش از 300 هزار زائر از این موکب خدمات دریافت کردند.
وی بیان کرد: امسال 11 هزار جفت کفش و انواع لباس از محل درآمد موقوفه سیف الدوله ملایر و کمک خیرین همدانی در میان زائران فقیر و نیازمند در مسیر نجف به کربلا توزیع می شود.
وی تاکید کرد: برنامه های فرهنگی و حضور روحانیان و مبلغان دینی در موکب ها اولویت اصلی این اداره کل در برنامه های تعیین شده برای موکب های اربعین است.
گفتنی است؛ علاوه بر موکب کربلا، پنج موکب نیز زیر نظر اداره کل اوقاف و امور خیریه در استان همدان فعال است که سال گذشته بیش از 250 هزار زائر از خدمات این موکب ها بهره مند شدند.
2087/1181
خبرنگار: الهام تدین** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.