پیمان ترکمانه روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این نهاد به ‌تمامی دختران و پسران دم بخت و بانوان در آستانه ازدواج مجدد زیر پوشش خود کمک ‌هزینه ازدواج پرداخت می‌ کند افزود: در 6 ماهه نخست امسال، یک هزار و 96 پرونده ازدواج در کمیته امداد همدان ثبت ‌شد و تاکنون 523 نفر از این زوج‌ ها موفق به دریافت جهیزیه شده ‌اند.
وی با بیان اینکه 573 زوج جوان پشت نوبت دریافت جهیزیه قرار دارند افزود: در سال جاری، 73 میلیارد و 100 میلیون ریال بودجه برای ازدواج مددجویان زیر پوشش کمیته امداد همدان پیش ‌بینی‌ شده است.
وی با بیان اینکه اعتبارات در نیمه دوم سال وصول می‌شود ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال به 2 هزار زوج جوان نیازمند جهیزیه پرداخت شود.
مدیرکل کمیته امداد استان همدان به خدمات این نهاد در حوزه حمایت از ازدواج آسان زوج ‌های نیازمند اشاره کرد و گفت: این نهاد در سه‌ گام اساسی خدمات حمایتی خود را شامل پرداخت جهیزیه ، کلاس‌های آموزشی، معرفی به بانک برای دریافت وام در قالب طرح تامین جهیزیه و هزینه ازدواج به زوج‌ های نیازمند ارائه می ‌دهد.
ترکمانه اهدای جهیزیه به نوعروسان زیر پوشش و پرداخت هدیه ازدواج به پسران مددجو را اولین گام اساسی این خدمت عنوان کرد و ادامه داد: در گام بعدی زوج‌ ها به بانک‌ های عامل برای دریافت وام ازدواج معرفی می‌ شوند.
وی همچنین برگزاری کلاس‌های آموزش و مشاوره قبل از ازدواج را از سایر فعالیت ‌های این خدمت دانست و گفت: اهدای جهیزیه به بانوان زیر 50 سال تحت حمایت این نهاد که اقدام به ازدواج مجدد کنند نیز تعلق می گیرد همچنین این نهاد به نیازمندان غیر تحت حمایت نیز در صورت احراز نیازمندی جهیزیه اعطا می‌کند.
مدیرکل کمیته امداد استان همدان یادآور شد: مددجویان و همچنین نیازمندان می‌توانند با مراجعه به کمیته امداد و ارائه مدارک شامل تصویر تمام صفحات شناسنامه‌ های زوجی، تصویر صفحات یک تا چهار سند ازدواج، تصویر برگ آماده‌ به‌ خدمت، کارت پایان خدمت و یا گواهی اشتغال به تحصیل داماد، فتوکپی آخرین مدرک تحصیلی زوجین، تاییدیه گذراندن دوره آموزش مشاوره قبل از ازدواج صادره از مراکز بهداشت و تصویر صفحه مشخصات دفترچه مددجویی از این خدمت استفاده کنند.
وی همچنین ارائه فتوکپی برگ فوت همسر یا طلاق‌ نامه برای بانوانی که ازدواج مجدد دارند را از سایر این مدارک عنوان کرد و گفت: سقف پرداخت جهیزیه در همدان 30 میلیون ریال و هدیه ازدواج نیز 10 میلیون ریال است.
کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان 48 هزار و 50 خانوار در قالب 90 هزار و 595 نفر را به طور مستقیم زیر پوشش قرار داده است و به 13 هزار و 862 نفر خدمات موردی ارائه می کند.
اخبار مهم خبرگزاری ایرنا کشور و استان همدان را به طور شبانه روزی از کانال خبری تلگرام 'اخبار ایرنا همدان' به نشانی @irnahamadan دریافت کنید.
1181/2087
خبرنگار:الهام تدین**انتشاردهنده:زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.