فتحعلی حسینی روز یکشنبه در کارگروه کشاورزی شهرستان رزن افزود: با توجه به چالش های ناشی از کمبود آب، مسدود کردن چاه های فاقد مجوز بهره برداری با همکاری دستگاه قضایی انجام می شود.
به گزارش ایرنا وی گفت: توسعه کشت گلخانه یکی از راهکارهای مهم و اثر گذار در کاهش مصرف آب در حوزه کشاورزی است.
وی با تاکید بر ضرورت فعال شدن اتاق فکر بخش کشاورزی رزن ادامه داد: تشکیل این اتاق فکر با حضور جوانان و با هدف بررسی چالش ها و مسائل موجود، می تواند زمینه ای برای ارائه راهکارهای موثر به منظور توسعه بخش کشاورزی شود.
فرماندار رزن از بانک ها و جهاد کشاورزی خواست ظرفیت های موجود در زمینه دریافت تسهیلات را به کشاورزان اعلام کنند و گفت: دولت در راستای ایجاد اشتغال در روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت وام های کم بهره پرداخت می کند که از این تسهیلات می توان برای متقاضیان ایجاد گلخانه استفاده کرد.
حسینی تاکید کرد: شرکت های بیمه گر باید تعهدات خود نسبت به کشاورزان خسارت دیده از جمله خشکسالی، سرمازدگی و تگرگ را انجام دهند چون پرداخت به موقع مطالبات خسارت دیدگان می تواند کشاورزان را نسبت به بیمه کردن محصولات ترغیب کند.
وی یادآوری کرد: پرداخت خسارت به کشاورزانی که محصول جو به صورت آبی و دیم و گندم دیم کاشته اند تایید شده و به زودی به آنان پرداخت می شود.
وی با عنوان اینکه حفظ تعادل دام و مرتع باید مورد توجه قرار گیرد اضافه کرد: 15 هزار هکتار از 85 هزار هکتار اراضی گندم رزن به صورت آبی کشت می شود که باید با تحلیل و بررسی و انجام اقدام های لازم کشت آبی را کاهش داد.
طبق گزارش های دریافتی با اصلاح الگوی کشت و انسداد چاه های غیرمجاز 92 میلیون مترمکعب آب ، چهار سال گذشته در رزن صرفه جویی شده است.
شهرستان رزن با سه بخش مرکزی، قروه و سردرود، 126 روستای دارای سکنه و در مجموع با 119 هزار نفر جمعیت در 81 کیلومتری مرکز استان همدان قرار دارد.
اخبار مهم خبرگزاری ایرنا کشور و استان همدان را به طور شبانه روزی از کانال خبری تلگرام 'اخبار ایرنا همدان' به نشانی @irnahamadan دریافت کنید.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.