به گزارش ایرنا 20 شطرنجباز برتر این دوره از پیکارها تا پایان دور ششم با امتیاز بسیار نزدیک رقابت دارند اما سید محمدامین طباطبایی از تهران همچنان صدر جدول رقابت ها را در اختیار دارد.
طباطبایی در پایان دور ششم این بازی ها با 5.5 امتیاز به صدرنشینی خود در جدول رده بندی ادامه داد و علیرضا فیروزجا از مازندران با 5 امتیاز تعقیب کننده اصلی این شطرنجباز است.
همچنین نیما جوانبخت و شاهین لرپری زنگنه هر دو از اصفهان با 4.5 امتیاز به ترتیب سوم و چهارم هستند و احمد عسگری زاده نیز با همین تعداد امتیاز در مکان پنجم جای گرفته است.
احسان قائم مقامی نیز با غلبه بر حریفان خود 4 امتیازی شد و در بین 10 شطرنج باز برتر این جشنواره ، به رتبه نهم رسید.
از آنجا که 10 شطرنج باز برتر این مرحله به فینال صعود می کنند، رقابت بین شرکت کنندگان به ویژه در سه دور باقی مانده حساس تر شده است.
هم اکنون شطرنجبازان قرار گرفته در رتبه ششم تا بیستم این جشنواره در امتیاز چهار قرار دارند و رقابت میلی متری آنها در جدول بازی ها به جذابیت این دوره از جشنواره افزوده است.
این مرحله از رقابت ها با حضور 77 شطرنج باز برتر کشور به مدت یک هفته به میزبانی هیات شطرنج استان همدان در مجموعه ورزشی شهید حاجی بابایی مریانج پیگیری می شود.
وی اضافه کرد: این رقابت ها طبق قوانین فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) و در 9 دور به روش سوئیسی برگزار می شود و 10 شطرنج باز این مرحله از جشنواره به دور نهایی صعود می کنند.
رئیس هیات شطرنج همدان پیرامون این مرحله از بازی ها می گوید: قهرمانان استان های کشور، 25 نفر برتر از مرحله اول پیکارهای جشنواره سراسری مردان کشور، قهرمانان رده های سنی زیر 14، 16، 18 و 20 سال کشور در سال گذشته، نفرات برتر فهرست درجه بین المللی فیده، سهمیه رئیس فدراسیون و سهمیه میزبان (بازیکن منتخب مورد تایید کمیته فنی) در این پیکارها حضور دارند.
احمد علی بابایی افزود: دور مقدماتی این جشنواره تابستان امسال به میزبانی همدان برگزار شده بود و دور نیمه نهایی نیز هم اینک با حضور 66 شطرنج باز برتر کشور به مدت یک هفته به میزبانی هیات شطرنج استان همدان در مجموعه ورزشی شهید حاجی بابایی مریانج پیگیری می شود.
این رقابت ها در 9 دور و به روش سوئیسی برگزار شده و 10 نفر برتر به مرحله نهایی راه خواهند یافت.
همدان یکی از استان های فعال در میزبانی رویدادهای ملی و بین المللی شطرنج است.
امسال هیات شطرنج همدان در میزبانی ها رکورد دار رشته های ورزشی بوده است.
7520/2087
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.