محمد ناصر نیکبخت روز پنجشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان بیان کرد: با توجه به اضافه شدن یک معاونت به فرمانداری ها، فرمانداران یکی از معاونان را از بین بانوان شایسته و توانمند انتخاب کنند.
وی گفت: بانک سینا و صندوق کارآفرینی امید استان طرح های روستایی اشتغال را هرچه سریعتر تعیین تکلیف کنند؛ همچنین ایجاد سرپرستی بانک سینا در همدان برای شتاب گیری روند پرداخت ها و سرعت کار پیگیری شود.
استاندار همدان اضافه کرد: اسامی و مشخصات 11 هزار و 401 شغلی که از محل پرداخت 6 هزار و 460 میلیارد ریال تسهیلات بانکی ایجاد شده، بر روی سایت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گیرد.
نیکبخت بیان کرد: جلسه ای با حضور دهیاران، رؤسای شوراهای روستایی، فرمانداران و بخشداران شهرستانها و مدیران بخشی تشکیل و اقدام های صورت گرفته در حوزه اشتغال اطلاع رسانی شود.
استاندار همدان از مدیران و کارشناسان خواست در ایجاد فرصت های شغلی مجاهدانه تلاش و همکاری داشته باشند و اجازه مانع تراشی و پیچیده شدن کارها را ندهند.
نیکبخت ادامه داد: پایان آبان سالجاری باید همه مدیران اجرایی گزارشی در زمینه حضورشان در شهرستان ها و اقدام هایی که انجام داده اند گزارش دهند.
وی گفت: انتظار از سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل میراث فرهنگی و سازمان صنعت و معدن به دلیل بخشی بودن بیشتر از سایر نهادها است.
وی تاکید کرد: اگر ساکنان روستا شغلی نداشته باشند با وجود فراهم بودن امکانات رفاهی، روستا را به مقصد شهرها ترک می کنند.
استاندار همدان اظهارکرد: سه هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار اشتغال همدان است که دستگاه ها مکلف به ارائه برنامه برای جذب این اعتبار هستند.
نیکبخت با تاکید بر اینکه کم کاری در جذب منابع اشتغال، سرشکستگی و رو سیاهی دارد، افزود: اگر مشکل اشتغال حل شود، مشکلات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و همه حوزه ها کم می شود.
وی گفت: با همه مشکلات و محدودیت های بودجه ای، اعتبار پیش بینی شده برای اشتغال زیاد است بنابراین باید نسبت به جذب این منابع تلاش کرد.
نیکبخت اضافه کرد: صنایع دستی و گردشگری برای استان بسیار مهم است و باید از اعتبار و سهمیه های اشتغال در این حوزه ها به خوبی استفاده شود.
استاندار همدان افزود: برنامه بازدید سرزده از بانک ها با توجه به بازخورد خوبی که در رفع موانع تولید دارد، تداوم می یابد.
وی با بیان اینکه 13 آبان روز استکبار ستیزی است، از مردم همدان دوعت کرد در تجمع این روز که نماد استکبار ستیزی و نپذیرفتن سلطه استعمارگران است، شرکت کنند.
استاندار همدان اظهارکرد: همدان در اربعین حسینی محل عبور زائران بسیاری است و انتظار است مردم متدین استان در پذیرایی و همراهی با زائران همکاری داشته باشند.
وی با تبریک انتخاب اعضای جدید خانه مطبوعات استان نیز یادآوری کرد: اهالی رسانه و مطبوعات نقش مهم و موثری در کمک به توسعه و پیشرفت استان دارند.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.