دکتر مجید حمیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یادآوری کرد: چندی پیش بر اثر سانحه رانندگی مرد 46 ساله دچار مرگ مغزی می شود.
وی افزود: با کسب رضایت این خانواده اعضای بدن این بیمار شامل کلیه ها، قلب و کبد به چهار بیمار نیازمند اهدا شد.
مسئول تیم فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: با اقدام خداپسندانه و فداکاری خانواده این مرحوم عمل پیوند کلیه به دختر 22 ساله همدانی شب گذشته در بیمارستان بعثت شهر همدان با موفقیت انجام شد.
دکتر حمیدی اضافه کرد: سه عضو دیگر فرد یاد شده شامل قلب، کبد و یک کلیه به سه هموطن نیازمند پیوند زده شد.
وی یادآوری کرد: واحد تخصیص عضو وزارت بهداشت و درمان مسئول تعیین بیماران نیازمند برای دریافت عضو اهدایی است.
وی توضیح داد: البته استانی که اقدام به جلب رضایت خانواده بیمار می کنند بدون در نظر گرفتن نوبت می تواند یکی از اعضای بدن اهدا کننده را به فرد نیازمند پیوند بزند.
مسئول تیم فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با تلاش تیم فراهم آوری اعضای پیوندی موفق به جلب رضایت 11 بیمار در سال جاری برای اهدای عضو شدیم.
وی افزود: همچنین هشت همدانی ساکن در خارج از محدوده استان نیز در اهدای عضو شرکت کردند و امسال تاکنون همدانی ها با این اقدام خداپسندانه شوق زندگی را به 75 بیمار بازگرداند.
به گزارش انجمن اهدای عضو ایرانیان، در زمان حاضر 27 هزار و 81 بیمار در انتظار پیوند عضو هستند و در هر 10 دقیقه یک نفر به فهرست انتظار اضافه می‌ شود همچنین هر فرد مرگ مغزی می‌تواند جان هشت نفر را نجات دهد.
براساس این گزارش هر 2 ساعت یک بیمار نیازمند به پیوند، جان خود را از دست می‌دهد و در هر 12 ساعت یک بیمار موفق به دریافت عضو حیاتی بازگشت دوباره به زندگی می شود.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.