سید جلال بطحایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: نیروهای یاد شده در زمان اوج تردد زائران اربعین و از نیمه آبان تا اواسط دهه سوم این ماه در مرز مهران حضور دارند.
وی اضافه کرد: با توجه به همزمانی آغاز سرما و حضور زائران در پیاده روی اربعین حسینی احتمال ابتلای به آنفلوآنزا وجود دارد که توصیه می شود با رعایت نکات بهداشتی از بروز این بیماری پیشگیری کنند.
وی با بیان اینکه هنگام خروج زائران آموزش های لازم برای پیشگیری از ابتلا به هر نوع بیماری از جمله آنفلوآنزا داده می شود بیان کرد: هنگام ورود زائران به کشور نیز وضعیت جسمی آنها بررسی و کار بیماریابی با دقت انجام می شود.
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر همدان گفت: چنانچه مشکلی مشاهده شود، بیمار توسط پزشک ویزیت و در صورت نیاز فرد بستری می شود.
بطحایی افزود: چنانچه وضعیت بیماری شدید نباشد، پس از هماهنگی با کادر درمانی استان محل سکونت زائر ، وی در بیمارستان محل اقامت بستری می شود.
وی اضافه کرد: هم اینک پایگاه های موقت در ورودی شهر به منظور بررسی وضعیت جسمی مسافران اربعین حسینی دایر شده است.
وی تاکید کرد: هر چند هنگام صدور ویزا نکات آموزشی و بهداشتی به زائر گوشزد می شود ولی یکسری اقدامات پیشگیرانه به زائرانی که از مسیر همدان راهی مرز می شوند آموزش داده می شود.
هر ساله با شروع فصل سرما همه گیری آنفلوآنزا درگروه های سنی مختلف آغاز می شود و این ویروس به راحتی از طریق ترشحات تنفسی از جمله عطسه و سرفه و نیز از طریق تماس نزدیک نظیر دست دادن و روبوسی از فرد بیمار به افراد سالم منتقل می شود.
سال گذشته بیش از 2 میلیون ایرانی در آیین پیاده روی اربعین حضور داشتند که سهم همدان از این آمار بیش از 70 هزار زائر بود.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.