به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ محمدعلی پورمختار، نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی که در شورای برنامه ریزی و توسعه استان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: 

مدیران دستگاه‌ها مطلع باشند که دولت تصمیم گرفته است بودجه را مبتنی بر عملکرد دستگاه ها تخصیص دهد و توافق دولت و مجلس نیز بر این است تا بر اساس اقدامات واقعی دستگاه‌ها بودجه به آنها اختصاص یابد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 85 درصد بودجه در اختیار وزارتخانه ها و 15 درصد در اختیار استانهاست که قرار است این رقم جابجا شود و بر این مبنا پروژه‌های استانی و ملی داخل بودجه تعریف خواهد شد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همچنین بازنگری جدی در طرح نظام سلامت انجام می‌گیرد، گفت: دولت از تامین منابع و اعتبارات طرح نظام سلامت ناتوان نمی‌شود اما برای تامین آن مشکل دارد که در حال بازنگری جدی در این زمینه است.

وی ادامه داد: بر اساس این برنامه، اعداد و ارقام تخصیص یافته به این طرح کاهش می‌یابد و سهم افراد از نظر درآمد، در تامین هزینه‌های بیمارستانها نیز افزایش می‌یابد.

پورمختار تصریح کرد: در بخش هدفمندی یارانه ها نیز دولت و مجلس تصمیم دارند تا پرداخت یارانه‌ها را به صورت واقعی هدفمند کنند و 2 طرح پیشنهاد شده که هر استانی که از تعداد یارانه بگیران خود کم کند می تواند آن را به عنوان بودجه اضافه در اختیار شورای برنامه ریزی و به سمت تولید و اشتغال هدایت و در آن محل هزینه کند و یا به صورت متمرکز توزیع شود که در مورد آن تصمیم گیری می‌شود.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه همدان در حوزه گردشگری کمترین پیشرفت را دارد، گفت: همدان در حوزه گردشگری ظرفیت‌های بالایی دارد ولی کمترین پیشرفت را نیز در بخش دارد.

پورمختار گفت: توسعه گردشگری در تولید اشتغال پایدار موثر است و می طلبد که گردشگری به عنوان مهمترین رکن توسعه استان مورد توجه قرار گیرد.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 775132
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.