به گزارش خبرنگار ایرنا، مریم کاظمی روز یکشنبه در نشست خبری بیست وچهارمین جشنواره بین المللی کودک ونوجوان که با حضور فاضل عبادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در سالن مشاهیر تئاتر شهر افزود: افزایش آثار دریافتی به طور غیر مستقیم بر افزایش کیفیت جشنواره نیز تاثیر می گذارد زیرا می توانیم با دست بازتر آثار بهتر را انتخاب کنیم.
وی با بیان اینکه نمی توانیم در یک سال تغییرات عمده به وجود آورده و این رویداد را در حد عالی برگزار کنیم گفت: باید با پیگیری های مستمر در سال وضعیت جشنواره را بهبود ببخشیم.
وی همچنین با بیان اینکه بخشی از کاستی ها را به سمت بهبود وضعیت برگزاری جشنواره برده ایم، تصریح کرد: اگر کمی رشد نسبت به سال قبل داشته باشیم خوب است اما نمی توانیم به ناگهان همه اوضاع را به درجه عالی رساند.
دبیر بیست وچهارمین جشنواره بین‌المللی کودک ونوجوان افزود: حرکت مستمرو تاثیرگذارتر از تغییرات عمده در یک دوره کوتاه مدت است به این معنا که با تمام شدن یک دوره از جشنواره تا دوره بعدی کارها رها نشوند بلکه در مدت یکسال پیگیری ها انجام و نتیجه آن در دوره بعدی دیده شود.
کاظمی با اشاره به دبیرخانه دائمی برای جشنواره بین المللی کودک و نوجوان همدان خاطرنشان کرد: با نزدیک شدن به آغاز جشنواره، تمام سازمان ها و نهادهای ذینفع آماده همکاری می شوند در حالیکه شهر همدان هر روز باید برای بهتر برگزار شدن جشنواره تلاش کند تا رضایت برای عدالت و مساوات به وجود آید.
کارگردان نمایش «خسیس» با بیان اینکه مشکلات در هر مکان و هر زمانی وجود دارد که باید برای رفع گام به گام آنها تلاش شود، اظهار کرد: اساس جشنواره افزایش کیفیت آثار است که در سالن های خوب و با امکانات مناسب به اجرای عموم برسند اما از دوره گذشته تا برگزاری این دوره تغییراتی ایجاد نشده و هشت سالن قبلی در اختیار جشنواره بیست و چهارم قرار گرفته است.
وی افزود: در همدان با تقلید از شهر تهران پلاتوهای کوچک یا کرایه خانه ها و تبدیل آن به سالنی تنگ ساخته شده که نمی تواند نیاز جشنواره را رفع کند.
کاظمی با بیان اینکه برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در شهر همدان بسیار مناسب است، تصریح کرد: این کار موجب تمرکز زدایی و توجه بیشتر به شهرستان ها می شود و می تواند معرف و آشنا کننده مردم کشور و جهان به شهری دیگر باشد.
به گفته وی، تمامی جذابیت های مقطعی از بین می روند اما فرهنگ و هنری که باعث رشد شود در طول سال ها باقی می ماند.
دبیر بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک ونوجوان در خصوص آثار ارسال شده به جشنواره گفت: در بخش نمایشنامه نویسی 10 طرح از 69 طرح، در بخش خیابانی هشت اثر از 169 اثر، در بخش خردسال هفت نمایش از 73 نمایش به جشنواره راه یافته اند و همچنین از 64 اثر در بخش کودک و 48 اثر بخش نوجوان نیز در حال ارزیابی است که نتایج آن بزودی اعلام می شود.
وی افزود: 120 اثر خارجی نیز به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که در حال مذاکره و توافق برای انتخاب و حضور آنان در جشنواره بیست وچهارم هستیم.
کاظمی همچنین 'کودکی همسفر قصه ها' را شعار این دوره از جشنواره عنوان و تاکید کرد: در خصوص پوستر جشنواره نقدهایی به بی توجهی به نمادهای ایرانی شده که درست نیست زیرا در پوستر کتابی گشوده شده که از داخل آن حیوانات که نماد داستان کودکان و آموزش به آنها است بیرون آمده اند و حیوانات نمی توانند نمادی برای خارجی یا ایرانی بودن باشند زیرا در قصه های کهن ایران و جهان وجود داشتند.
وی با بیان اینکه در این جشنواره 2 قدردانی داریم که نام این بزرگان بعد از تایید اعلام خواهد شد، خاطر نشان کرد: بودجه جشنواره بیست وچهارم هشت میلیارد ریال برآورد و تامین شده است.

** زیرساخت ها برای برگزاری بهتر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان انجام شده است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه برای انجام هر کاری نقاط ضعف و قوتی وجود دارد خاطر نشان کرد: باید نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت کرد تا بتوانیم اقتدار و شکوهمندی همدان را در برگزاری جشنواره ها نشان دهیم.
فاضل عبادی با بیان اینکه ضعف زیادی در برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان وجود ندارد، تصریح کرد: کیفیت و کمیت بهبود یافته و زیرساخت ها نیز فراهم شده تا بتوانیم با کمبود امکانات و بودجه بهترین شرایط را ایجاد کنیم و به وضعیت مطلوب برسیم.
وی تاکید کرد: بر اساس جشنواره آثار خوبی در دبیرخانه دریافت شده است که نشان از توجه بیشتر به این جشنواره است.
به گفته عبادی، بیش از 10 میلیارد ریال از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان برای برگزاری این دوره از جشنواره تخصیص یافته است.
بیست وچهارمین جشنواره بین‌المللی کودک ونوجوان از 10 تا 15 آذر ماه در شهر همدان برگزار می شود.
7523/2087
تنظیم: مرضیه بختیاری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.