علیمردان طالبی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این تمرین ها شامل دورمیزی، مقیاس کامل، عملیاتی، زلزله و آتش سوزی بوده است.
وی هدف از برگزاری این تمرین های فرضی را هم افزایی بین دستگاه ها، افزایش تعامل و هماهنگی در زمان بروز بحران و ارتقای آمادگی نیروها برای شرایط اضطراری و بحرانی در زمان ها و مکانهای مختلف با سناریوهای متنوع عنوان کرد.
وی یادآوری کرد: اواخر هفته گذشته تمرین 2 سالانه طرح اضطراری فرودگاه همدان با حضور دستگاه های امدادرسان ستاد مدیریت بحران برگزار شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان افزود: با توجه به احتمال بروز هر گونه حادثه برای هواپیما، باند و تاسیسات فرودگاه هنگام بروز بحران باید این مراکز حساس از آمادگی بالایی برای مدیریت بحران برخوردار باشند.
طالبی یادآوری کرد: طبق قانون مسئولبت هر گونه حادثه در داخل و به فاصله 200 متری از فنس فرودگاه بر عهده مدیریت بحران نبوده بلکه فرودگاه مسئولیت آن را عهده دار است.
وی گفت: این تمرین با سناریوی نقص در موتور و آتش گرفتن هواپیما برگزار شد و هواپیمای فرضی بر اساس سناریو هنگام لندینگ از باند خارج شده و دچار سانحه می شود.
وی اضافه کرد: در این تمرین فرضی با حضور به موقع واحد های آتش نشانی و نجات، دامنه آتش در زمان پیش بینی شده مهار و عملیات نجات مسافران آغاز شد سپس مصدومان به محل امن منتقل شدند.
طالبی افزود: این مانور با هدف ارزیابی میزان آمادگی برای مقابله با هر گونه حادثه در فرودگاه اجرایی شد و دستگاه های انتظامی، اورژانس، آتش نشانی و جمعیت هلال احمر همکاری داشتند.
وی به حداقل رساندن زمان امداد رسانی، هماهنگی واحدهای اطفای حریق، تقویت ارتباطات بین ارگان های مسئول و تمرین فرماندهی در صحنه طبق استانداردهای تعیین شده در عملیات امداد و نجات فرودگاهی را از دیگر اهداف این تمرین فرضی برشمرد.
به گزارش ایرنا، از میان 43 حادثه غیر مترقبه طبیعی در جهان، 34 مورد در ایران و 22 مورد در استان همدان تاکنون تجربه شده است.
مهمترین بلایای طبیعی رخ داده در استان همدان به ترتیب وسعت و اهمیت شامل خشکسالی، سیل، سرما و یخ بندان، زلزله و کولاک است.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.