سرهنگ رضا عزیزی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: شامگاه دوشنبه یک دستگاه خودروی سواری پیکان در جاده نهاوند - فیروزان در حال تردد بود که با خودروی وانت بار به صورت رخ به رخ برخورد کرد.
وی اضافه کرد: در این سانحه پنج سرنشین این 2 وسیله نقلیه به شدت مجروح شده و به مرکز درمانی منتقل می شوند.
رئیس پلیس راه استان همدان گفت: عامل بروز این سانحه جاده ای طبق نظر کارشناسان پلیس راه، تجاوز به چپ سواری پیکان بوده است.
سرهنگ عزیزی توضیح داد: بالا بودن شمار روستاهای دارای سکنه در این مسیر، رعایت نکردن حق تقدم هنگام دور زدن و ورود نابهنگام و بدون رعایت حق تقدم خودروها از مسیر فرعی به اصلی عامل اصلی بروز سوانح جاده ای در این مسیر شریانی است.
وی بیان کرد: تقاطع های پیش بینی شده در این جاده نیز استاندارد نبوده و باید تقاطع های تی (T) شکل با در نظر گرفتن رمپ هایی برای دور زدن یا احداث زیرگذر اصلاح شوند.
رئیس پلیس راه استان همدان اضافه کرد: همچنین برای کاهش سوانح فوتی و جرحی در این مسیر باید این جاده 2 طرفه به بزرگراه تبدیل شود.
سرهنگ عزیزی ادامه داد: هنگام دور زدن در این جاده طبق قانون ابتدا باید خودرو را به منتهی الیه سمت راست هدایت کرده و پس از مطمئن شدن از ایمن بودن مسیر برای ادامه تردد اقدام به دور زدن کرد ولی این موضوع در جاده نهاوند فیروزان از سوی رانندگان رعایت نمی شود.
197 تن نیمه نخست سال جاری در سوانح جاده ای استان همدان جان خود را از دست دادند.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.