در این مطلب آورده شده: منطق اقتصادی در جامعه امروز ایران و مصلحت کشور حکم می کند متکی به خودمان باشیم و برای برون رفت از پیله فلج کننده تحریم های اقتصادی و تعطیلی و بیکاری با دست خودمان بکاریم، تولید کنیم، برداشت کنیم و سرمان را بالا نگه داریم.
اقتصاد مقاومتی و تلاش کردن برای رونق اقتصاد ملی و گردش روان چرخهای صنعت فقط به کار و تولیدکننده و مصرف کننده مربوط نیست و مجموعه گسترده ای از عوامل اجرایی و تصمیم گیرنده و فرهنگ ساز و قانونگذار و دلسوز و وطن پرست باید دست به دست هم داده و فرایند سازی کنند تا بهترین نتیجه از بطن اقتصاد مقاومتی بیرون آید.
برای اینکه با اتکا به اقتصاد مقاومتی کشور و ملی درخور تحسین به دنیا معرفی کنیم، باید ابتدا خودمان را قبول کنیم، به فطرت و فرهنگ خودمان بازگردیم، با خودمان صادق و مهربان باشیم و از خودگذشتگی و مروت داشته باشیم و به هر طریق و وسیله ای کمک کنیم تا نام ایران به عنوان بهترین و قابل اطمینان ترین کشور سازنده و تولیدکننده در جهان معرفی شود.
قطعاً این توان و این دانش نزد جوا نهای غیرتمند ایرانی هست و همگان از ژن برتر ایرانی هستند و می توانند در جهان آقایی کنند.
اکنون در شرایط فعلی هم همان هستیم که باید باشیم.
اکنون شایسته ترین جوان ها در مراکز تحقیقاتی و علمی دنیا نام و شناسنامه ایرانی دارند، اما چه می توان کرد که به علت نبود برخی زیرساخت ها و زمینه ها تن به هجرت به دنیای بیگانه داده اند اما قلبشان با وطن و هموطن ایرانی است.
اکنون بهترین کالاهای ساخت ایران و با کیفیت ترین محصولات کشاورزی ایران با نام تجاری کشورهای بیگانه در بازار جهان به فروش می رود؛ چراکه به دلیل برخی تنگ نظری ها و فرصت طلبی ها اعتماد از کالای ایرانی نزد خود ایرانی رخت بربسته و ناخودآگاه شیفته محصول خارجی شده ایم.
اگر این مشکلات کوچک حل شود و اگر خودمان را قبول داشته باشیم و اگر به جوان و مغزهای متفکر و خلاق ایرانی اعتماد لازم به عمل آوریم، چنین عناصر مثبت و امتیازهای استثنایی درقلب ایران و کانون خانوادگی خودمان متمرکز می شود و شمارگان نبض وطن به نظم و قرار و مدار درمی آید.
یکی از مهمترین سازمان های مسئول در فرایندسازی نام ایران و کالای ایرانی و مشتری ایرانی و بازار ایرانی، همان اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی در تمام استان ها، از جمله استان خودمان، همدان است.
از حق نگذریم که این اداره کل و کارشناسان و محققان آن برای ایجاد اطمینان نزد افکار عمومی و رونق بازار کالاهای ایرانی قدم های بزرگی در سال های اخیر برداشته اند.
نقش استاندارد، کیفیت سنجی و مطالعه روی سلامت و ایمنی کالاست و به همین طریق هر کالای صنعتی و مصرفی و خوراکی که آرم و نشان استاندارد در قامت آن حک شده باشد، یعنی کالای قابل اطمینان و درخور مصرف و افتخار. بنابراین استاندارد ضامن اصلی کیفیت و سلامت کالا در کشورمان است و جوامع مترقی دنیا هم همین طریق و سیاست و برنامه را دارند و روز شنبه 22 مهرماه نام گرفته است.
در بخش پایانی این گزارش آمده است: حتی نان به عنوان قوت لایموت خانواده های ایرانی که با روش های سنتی تهیه می شود باید در منظومه رصد و کنترل استاندارد قرار گیرد تا عامه مردم با این مرجع معتبر همراه و همصدا باشند.
روزنامه همدان پیام به مدیرمسئولی نصرت الله طاقتی احسن در همدان چاپ و منتشر می شود.
7523/2090
دریافت کننده خبر: مرضیه بختیاری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.