به گزارش ایرنا هنوز یک ماه از آغاز مدرسه ها و فصل خواندن و نوشتن نگذشته اما دانش آموزان این شهر که به خوبی اندوه نگاه برخی از هم کلاسی های بی بضاعت خود را درک کرده و کیف و کفش و لباس‌ های کهنه را برازنده تن دوستشان نمی دانند، امروز آمده اند تا با دستان پرسخاوت خود شادی را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.
امروز مهربانی و مهرورزی را می توان به راحتی در قلب های تپنده و دل های مهربان تک تک دانش آموزان این شهر یافت که در کنار مربیان خود در جشن عاطفه ها، الفبای مهروزی را مشق و نمایش زیبایی از نیکی و نیکوکاری را خلق می کنند تا از فردا هیچ دانش آموزی با دیدگانی گریان و شرمسار از فقر مالی راهی مدرسه نشود.
امسال جشن عاطفه ها در 2 مرحله برگزار شد که مرحله نخست آن در آستانه سال تحصیلی در روزهای 23 و 24 شهریورماه در میادین و سطح شهرهای این استان برگزار شد و مرحله دوم آن به جهت اهمیت حضور دانش آموزان و والدین آنها در این جشن امروز 19 مهرماه در یک هزار و 260 مدرسه استان با حضور پرشور دانش آموزان برگزار شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در این خصوص با تاکید بر اهمیت فرهنگ انفاق و نوع‌دوستی گفت: جشن عاطفه‌ها، نماد عینی فرهنگ احسان و نیکوکاری و فرصتی برای انتقال فرهنگ انفاق به دانش‌آموزان است.
مصطفی خزاعی جشن عاطفه ها را نماد همبستگی میان انسان‌ها خواند و تصریح کرد: این گونه برنامه ها باعث تقویت حس نوع دوستی می شود.
وی با اشاره به مشارکت پرشور دانش آموزان در جشن عاطفه ها، خاطرنشان کرد: این جشن همزمان با سراسر کشور در یک هزار و 260 مدرسه استان با حضور پرشور دانش آموزان برگزار شد.
وی با بیان اینکه کمک به همنوعان و یاری نیازمندان ریشه در فرهنگ و اعتقادات ما دارد تصریح کرد: با توجه به حال و هوای ویژه و خاص برگزاری این آیین در ایام محرم می توان تاکید کرد که یکی از درس های بزرگ عاشورا و قیام امام حسین(ع) ایثارگری است که همواره باید در زندگی ما ساری و جاری باشد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان نیز در خصوص برگزاری جشن عاطفه ها در مدارس استان گفت: در سال 95 مجموع کمک های مردمی در 2 مرحله برگزاری جشن عاطفه ها حدود 11 میلیارد ریال بود اما امسال در مرحله نخست برگزاری این جشن 11 میلیارد و 500 میلیون ریال کمک مردمی جمع آوری شد.
پیمان ترکمانه بیان کرد: در ابتدای هر سال تحصیلی قبل از بازگشایی مدارس ملزومات و نیازهای آموزشی دانش آموزان زیر پوشش کمیته امداد تامین می شود و در اختیار آنها قرار می گیرد و اگر سطح کمک های مردمی بالاتر رود خدمات این نهاد علاوه بر دانش آموزان زیر پوشش به سایر دانش آموزان نیازمند نیز بیشتر می شود.
وی اظهار کرد: مرحله دوم جشن عاطفه ها امسال در یک هزار و 260 مدرسه شهری و روستایی استان برگزار می شود و حدود 20 هزار دانش آموز و سه هزار دانشجو ، مخاطبان مستمر کمیته امداداستان در پرداخت کمک هزینه تحصیلی هستند.
وی بیان کرد: 200 هزار پاکت دریافت کمک های مردمی در مدارس استان توزیع و امسال این جشن با شعار 'مهر در انتظار همدلی' برگزاری شد.
همزمان با آغاز سال تحصیلی بیش از 260 هزار دانش آموز استان همدان بر سر کلاس های درس حاضر شدند و بیش از 155هزار نفر از آنها در دوره ابتدایی، حدود 65 هزار نفر در دوره اول متوسطه و بیش از40 هزار دانش آموز در دوره متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند.
همچنین حدود یک هزار و 400 دانش آموز با نیازهای ویژه در مدارس استثنایی استان و حدود پنج هزار و 600 نوآموز در دوره پیش دبستانی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.
1181/2087
گزارش از: الهام تدین**انتشار دهنده:زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.