آیت الله غیاث الدین طه محمدی روز چهارشنبه در نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی استان همدان، افزود: بانک‌ها با اخذ سودهای کلان در قبال ارائه تسهیلات، بی‌رحمانه با مردم برخورد می‌کنند.
وی با بیان اینکه بانکها با پرداخت تسهیلات به مردم و دریافت جریمه و دیرکرد سودهای کلانی را از مردم می گیرند، افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید این رویکرد تغییر یابد؛ چراکه این روند کمر اقتصاد را می شکند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان همچنین با تاکید بر لزوم رفع مسایل در شورای فرهنگ عمومی، افزود: رویکرد این شورا باید عملگرا بوده و خروجی ملموس داشته باشد.
امام جمعه همدان با اشاره به مشکل ازدواج جوانان، اظهار داشت: باید موضوع ازدواج جوانان حتما بررسی و ازواج آسان نیز با کمک خیرین پیگیری شود.
وی با بیان اینکه برخی معضلات اجتماعی افزایش یافته است، افزود: باید در نشست های شورای فرهنگ ععومی، مسائل اورژانسی مطرح و همه حضار برای رفع آن مباحثه کنند و تصمیم بگیرند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری نیز در این جلسه گفت: بنیاد مردم نهاد «صیانت از خانواده» به منظور کاهش آمار طلاق و رفع اختلاف های خانوادگی، در استان همدان با همکاری انجمن های خیریه راه اندازی شده است.
ابراهیم الهی تبار افزود: فعالیت این بنیاد از سال 1394 در استان همدان آغاز شده است و در سال 95 از تعداد 600 پرونده ارجاعی به این بنیاد 200 پرونده منجر به سازش و 100 پرونده نیز مشروط منجر به سازش شده است.
وی اضافه کرد: همچنین در شش ماه امسال نیز از 260 پرونده ورودی این بنیاد 60 پرونده استان همدان منجر به سازش شده است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان با بیان اینکه دوره های آموزشی و مهارتی پیش از ازدواج در استان همدان به مدت 4 تا 6 ساعت اجباری است، افزود: میزان طلاق در استان همدان سال گذشته 6.2 درصد کاهش یافته است.
7523/2090
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.