مدیرکل استاندارد استان همدان در این آیین گفت: پس از ارزیابی و کسب امتیاز لازم ، مدیران چهار واحد نمونه کیفی، 6 واحد تلاشگر و ساعی، هفت مدیر کنترل کیفیت، مسئولان چهار آزمایشگاه همکار استاندارد و یک دفتر پیشخوان حائز رتبه برتر شدند.
محمد مددی افزود: این افراد پس از ارزیابی 480 واحد تولیدی فعال مشمول استاندارد اجباری، 450 مدیرکل کیفی، 17 آزمایشگاه همکار و نماینده تشکل های صنفی در دفاتر پیشخوان انتخاب شدند.
وی یادآوری کرد: در تقویم ملی کشور 22 مهرماه به نام روز جهانی استاندارد نامگذاری شده است و سازمان های بین المللی استاندارد برای این روز شعار و پوستر مناسبی پس از فراخوان انتخاب کرده است.
وی ادامه داد: 163 کشور عضو سازمان بین المللی استاندارد جهانی هستند که ایران به عنوان عضو موثر این سازمان جایگاه و رتبه 23 استاندارد جهانی را دارد.
مدیرکل استاندارد همدان با ذکر اینکه پوستر استاندارد جهانی متعلق به یکی از هنرمندان برجسته کشور است بیان کرد: پیام روز جهانی استاندارد نشان می دهد که استانداردها تنها مختص فضای تولید و توزیع نیست بلکه استاندارد به تمامی حوزه ها از جمله مبلمان شهری، حمل و نقل و انرژی ورود کرده است.
مددی درباره عملکرد یکساله استاندارد همدان گفت: این اداره کل در تدوین استانداردهای ملی به عنوان سند قانونی برای کشور در یکسال گذشته 96 مورد تدوین کرده است.
وی افزود: در این مدت زمان 290 استاندارد ملی تجدید نظر و بازنگری شده و علاوه بر این آموزش و توانمند سازی کارشناسان استاندارد در دستور کار است.
وی بیان کرد: 87 پروانه کاربرد استاندارد برای کالای مشمول استاندارد اجباری در استان همدان صادر شده است که نشان می دهد استان در مسیر تولید حرکات خوبی را کلید زده است.
مدیرکل استاندارد همدان اضافه کرد: 124 پروانه کاربرد علامت استاندارد تمدید شده است و یک هزار و 200 بازرسی از واحدهای تولیدی در یکسال گذشته صورت گرفته است.
مددی بیان کرد: در زمینه توانمندسازی، ایجاد زیر ساخت های لازم و شمار آزمایشگاه های همکار در غرب کشور شرایط قابل دفاع دارد.
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا وی افزود: 17 آزمایشگاه همکار استاندارد، خدمات استاندارد به بخش های مختلف ارائه می دهند.
به گفته وی 10 هزار بازرسی از شبکه توزیع با خرید تصادفی کالا انجام شد و 2 هزار و 400 مورد کنترل از جایگاه عرضه سوخت و نازل ها در یکسال گذشته انجام شده است.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری ** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.