محمد رودباری روز پنجشنبه در دیدار با فرماندهی انتظامی استان همدان افزود: شناسایی نقاط پر حادثه و آشکار سازی، ایمن سازی پل ها و پرتگاه ها در محورهای شریانی از اقدامات مهم این اداره کل در افزایش ایمنی است.
وی با بیان اینکه میانگین راه های روستایی آسفالته در کشور 69 درصد است افزود: در استان همدان 79 درصد از راه های روستایی آسفالته است.
وی با بیان اینکه 2 هزار و 678 کیلومتر راه روستایی آسفالته در استان همدان وجود دارد تصریح کرد: 100 درصد حمل و نقل کالا و مسافر استان همدان از طریق جاده و در محورهای ارتباطی به وسعت پنج هزار و 114 کیلومتر انجام می شود.
رودباری افزود: 85 کیلومتر از جاده های همدان آزادراه و در محور همدان - ساوه است که حدود 4/3 درصد از آزادراه های کشور را شامل می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان با بیان اینکه حدود 600 کیلومتر بزرگراه در دست بهره برداری در استان وجود دارد افزود: هدف اصلی این اداره کل افزایش ایمنی و حمل و نقل روان است.
رودباری ادامه داد: در استان همدان 312 دستگاه اتوبوس و 780 دستگاه ناوگان سواری کرایه، کار جابه جایی و حمل و نقل مسافران برون شهری را انجام می دهند.
وی گفت: در بخش کالا نیز 96 شرکت حمل و نقل با نظارت این اداره کل در زمینه جابه جایی کالا فعالیت دارند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان افزود: 34 دوربین ثبت تخلفات رانندگی در جاده ها نصب و اطلاعات به دیتای مرتبط با آنها ارسال می شود که این اطلاعات می تواند یاری گر پلیس راه در مباحث نظارتی و افزایش ایمنی باشند.
رودباری با اشاره به فعال بودن 2 دستگاه توزین در حال حرکت افزود: برنامه اضافه کردن سه دستگاه توزین در حال حرکت نیز در دست اقدام است.
وی با اشاره به تعامل خوب بین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راه افزود: این اداره کل این آمادگی را دارد که چون گذشته همراه پلیس بوده و از هر اقدامی که موجب کاهش حتی یک تصادف باشد کوتاهی نکند.
رودباری همچنین به حضور همزمان پلیس راه و راهداران در بحران های جوی در گردنه های همه کسی و اسد آباد اشاره کرد و افزود: تعامل بین عوامل مرتبط مانع از بروز خسارات جانی و مالی می شود.
7523/2087
خبرنگار: مرضیه بختیاری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.