مجید شعبانلو روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: این گونه ها شامل عقاب طلایی، دلیجه، کوکو، بوتیمار بزرگ، بوتیمار کوچک، آگامای و مار است.
وی اضافه کرد: این گونه ها در طبیعت دچار آسیب شده بودند که با هماهنگی اداره دامپزشکی شهرستان تیمار و در طبیعت رها سازی شدند.
وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده پرنده زخمی موضوع را به یگان حفاظت محیط زیست اطلاع داده و از هرگونه تماس با پرنده زخمی خودداری کنند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر بیان کرد: یکی از آسیب هایی که به ویژه در فصل تابستان محیط زیست را تهدید می کند بروز حریق است.
شعبانلو افزود: با اجرای طرح های پیشگیری و مقابله ای در نیمه اول سال جاری، تعداد حریق و آتش سوزی در مناطق تحت حفاظت محدود به 2 مورد و با وسعت 7.5 هکتار شد.
وی ادامه داد: تعداد فقره آتش سوزی ها و وسعت حریق در مقایسه با 6 ماهه سال گذشته 85 درصد کاهش داشته است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر گفت: به منظور مقابله با تصرف اراضی ملی واحد حقوقی این اداره پس از وصول گزارش محیط بانان منطقه حفاظت شده لشگردر مبنی بر تخلفات زمین خواری ، اقدام به ارجاع پرونده چهار مورد تخلف به مراجع قضایی شهرستان کرد.
شعبانلو اضافه کرد: این تخلفات در دست اقدام و پیگیری حقوقی بوده با این وجود برخورد با زمین خواران و بازگشت اراضی تصرف شده به دولت هدف مورد نظر این اداره است.
وی با ذکر اینکه عرصه را بر متخلفان و شکارچیان غیرمجاز تنگ کرده ایم بیان کرد: محیط بانان منطقه حفاظت شده لشگردر از ابتدای سال جاری تا انتهای شهریورماه موفق به دستگیری هشت متخلف در حوزه شکار و صید شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر گفت: فرهنگ سازی و آموزش مسائل زیست محیطی جزء اصلی ترین شاخص های اداره حفاظت محیط زیست تلقی می شود.
شعبانلو اضافه کرد: در این راستا کارشناسان این اداره اقدام به آموزش شهروندان، پرسنل برخی اداره ها و دانش آموزان کرده و کتاب های مرتبط با موضوع نیز در این رابطه توزیع شده است.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.