** ابوترابی فرد: حرکت برای تضعیف پیوند ملت و رهبری هدف قرار دادن استقلال نظام است
عضو هیات عالی حل اختلاف قوای سه گانه گفت: آنانکه در مسیر تضعیف پیوند بین ملت و رهبری حرکت می کنند، استقلال و جمهوریت نظام را هدف قرار داده اند.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد شامگاه پنجشنبه در همایش بزرگ طلایه داران معروف در حسینیه ثارالله شهرک ولیعصر(عج) ملایر افزود: در سایه پیوند بین امت با امام و رهبری است که جامعه قوت می گیرد، اما اگر این روند آسیب ببیند، مسیر حرکت ما با مشکل روبه رو می شود.
** معاون وزیر کشاورزی: استفاده از برند کشمش ملایر از سوی برخی کشورها نگران کننده است
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به اینکه ملایر در صادرات کشمش صاحب برند است، نگران این هستیم که دوباره برخی کشورها از جمله هندی ها از برند کشمش ملایر استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، محمدعلی طهماسبی عصر پنجشنبه در حاشیه پنجمین جشنواره ملی خوشه برتر انگور ملایر استان همدان در جمع خبرنگارن افزود: این در حالیست که کشمش هند با برند ملایر مطرح می شود و به بازار می رود و این ضرر مادی و معنوی برای باغدار ایرانی دارد.
** نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو در همدان گشایش یافت
نهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو عصر چهارشنبه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی همدان گشایش یافت.
به گزارش روابط عمومی شرکت نمایشگاه های بین المللی همدان در این نمایشگاه 60 مشارکت کننده از شرکتهای خودرو ساز مطرح از جمله ایران خودرو، مدیران خودرو، گروه خودروسازی بهمن، آرین دیزل پایا و همچنین تولیدکنندگان و توزیع کنندگان قطعات یدکی حضور دارند.
** ایران سومین تولید کننده گردو در جهان
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایران رتبه سوم تولید گردو در جهان را دارد و شهرستان تویسرکان استان همدان قطب تولید گردو در کشور است.
به گزارش ایرنا، محمدعلی طهماسبی روز چهارشنبه در هشتمین جشنواره گردو و مبل و منبت در شهرستان تویسرکان استان همدان افزود: بیش از یک‌ میلیون هکتار گردوکاری در جهان است که از این میزان بیش از 3.5 میلیون تن گردو جمع‌آوری می شود.
** استاندارهمدان: 90 هزار شغل در روستاها ایجاد می شود
استاندار همدان گفت: براساس تفاهم نامه ای که بین این استان و چهار استان دیگر منعقد شده است، مقرر شد 90 هزار شغل از طریق تولید پوشاک در روستاها ایجاد شود.
محمدناصر نیکبخت روز چهارشنبه در جشنواره گردو، مبل و منبت و فرش دستباف تویسرکان افزود: در این تفاهم نامه که هفته گذشته بین استان همدان و 4 استان دیگر درباره تولید پوشاک روستایی منعقد شد، قرار است 50 درصد این اشتغال از طریق کمک فنی و مهندسی و بقیه کمک مستقیم باشد.
** جشنواره ملی گردو در تویسرکان آغاز شد
جشنواره ملی گردو، فرش دستباف و صنایع مبل و منبت تویسرکان روز چهارشنبه با حضور جمعی از مسئولان در شهرستان تویسرکان آغاز شد.
به گزارش ایرنا، فرماندار تویسرکان در این جشنواره گفت: این شهرستان یکی از قطب های مهم تولید گردو ، مبل و منبت در کشور است و بیش از پنج هزار و 500 هکتار باغ‌های گردو در آن وجود دارد.
** تصادف زنجیره ای در اسدآباد 9 مجروح بر جا گذاشت
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه کامیون با 6 وسیله نقلیه در میدان سیدجمال اسدآباد 9 نفر مجروح شدند.
سرهنگ علی فکری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شامگاه سه شنبه راننده یک دستگاه کامیون هنگام قرار گرفتن در قسمت سرازیری جاده اسدآباد منتهی به میدان سیدجمال متوجه بریدن ترمز می شود.
** کودک آزاری نیاز به شاکی خصوصی ندارد
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه کودک آزاری یک جرم عمومی است و نیاز به شاکی خصوصی ندارد گفت: رسانه ها در پیشگیری از تکرار کودک آزاری و افزایش حساسیت افراد نسبت به فاکتورهای کودک آزاری بسیار موثرند.
به گزارش ایرنا، حبیب الله مسعودی فرید روز سه شنبه در جمع اصحاب رسانه استان همدان افزود: مردم ایران از کنار کودک آزاری به راحتی نمی گذرند و امروزه همه اقشار جامعه نسبت به تنبیه کودکان یا کودک آزاری واکنش نشان می دهند.
** جشنواره تئاتر استان همدان در نهاوند آغاز شد
بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان همدان با حضور هنرمندان تئاتر استان و اساتید برجسته هنرهای نمایشی کشور روز دوشنبه در نهاوند آغاز شد.
به گزارش ایرنا رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند در این آیین گفت: در این جشنواره 21 گروه از سراسر استان اعلام آمادگی کردند که از اوایل شهریور ماه هیات داوران با حضور در همه شهرستانها به کار بازبینی گروههای نمایشی پرداخت.
** اهدای اعضای بدن معلم همدانی به 6 بیمار زندگی دوباره بخشید
مسئول تیم فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: اهدای اعضای بدن یکی از معلمان همدانی به 6 بیمار زندگی دوباره بخشید.
مجید حمیدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نهمین اهدای عضو استان همدان متعلق به یکی از دبیران به نام مرحومه آتوسا محبی 36 ساله و فوق لیسانس زیست شناسی انجام شد که به علت آمبولی ریوی ( PTE ) دچار مرگ مغزی شده بود.
** قابلیت ملایر در رقابت با کشورهای دارای برند در تولید مبل و منبت
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: مبل و منبت ملایر قابلیت رقابت با کشورهای معروف و دارای برند در تولیدات مبل را دارد و این جایگاه را با کسب عنوان شهر ملی منبت به دست می آورد.
به گزارش ایرنا محمد کاظمی شامگاه شنبه در جشنواره مردمی مبل و منبت شهر جوکار اظهار کرد: مبل و منبت ملایر به عنوان سفیران فرهنگی مردم این مرز و بوم باید به اقصی نقاط جهان صادر شود.
1181/2087
خبرنگار:الهام تدین**انتشار:زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.