به گزارش ایرنا، فرماندار تویسرکان در این جشنواره گفت: این شهرستان یکی از قطب های مهم تولید گردو ، مبل و منبت در کشور است و بیش از پنج هزار و 500 هکتار باغ‌های گردو در آن وجود دارد.
حبیب مومیوند وی با بیان اینکه بیش از چهارهزار و 500 بافنده فرش دستباف در تویسرکان فعال هستند افزود: همچنین هفت هزار و 600 نفر در کارگاه های صنایع مبل و منبت این شهرستان فعالیت دارند.
وی ادامه داد: جشنواره ملی گردو و مبل و منبت نقطه عطفی برای ایجاد بهره وری حداکثری از قابلیت‌های متنوع شهرستان تویسرکان در بخش‌های مختلف و شناساندن آنها به همه مردم ایران زمین است.
فرماندار تویسرکان تصریح کرد: در حاشیه این جشنواره کارگاه‌های آموزشی، نمایشگاه جانبی با 60 غرفه عرضه محصولاتی همچون گردو، صنایع مبل و منبت، فرش دستباف، سوغات تویسرکان و تولیدات بخش خصوصی در زمینه‌های مختلف ارائه شده است.
مومیوند با بیان اینکه این جشنواره به مدت سه روز در حال برگزاری است ادامه داد: گردوی تویسرکان به لحاظ مرغوبیت علاوه بر داخل کشور از شهرت و کیفیت جهانی برخوردار است.
وی ادامه داد: فرش دستباف این شهرستان یکی از هنرهای صنعتی اصیل ایران زمین و صنایع مبل و منبت آن نیز رتبه نخست کشور به لحاظ قدمت، تنوع نقش و نگار و تعداد کارگاه‌های آموزشی و افراد شاغل در این بخش است.
وی با بیان اینکه جشنواره ملی گردو با هدف معرفی ظرفیت‌های متنوع شهرستان در حوزه‌های گردشگری، صنایع دستی و فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری برگزار شده است افزود: شهرستان تویسرکان بیش از 221 اثر تاریخی، فرهنگی و جاذبه گردشگری دارد اما تا کنون آن گونه که باید این قابلیت ها به مردم ایران معرفی نشده و بهره وری حداکثری از آنها ایجاد نشده است.
وی افزود: توسعه صنعت گردشگری با توجه به ظرفیت های ویژه شهرستان تویسرکان مانند گردو، فرش دستباف و صنایع مبل و منبت یکی از مهمترین محورهای توسعه این شهرستان به شمار می رود که باید نهایت بهره وری از آنها را ایجاد کرد.
تویسرکان با داشتن بیش از پنج هزار و 500 هکتار باغ گردو و تولید این محصول با مرغوبیتی در مقیاس جهانی، پایتخت گردوی ایران نام گرفته است.
هشتمین جشنواره گردو و مبل و منبت تویسرکان تا روز جمعه 24 شهریورماه ادامه دارد.
تویسرکان در 90 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7523/2087 خبرنگار: مرضیه بختیاری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.