در این مطلب آمده است: با توجه به گفته رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگر شهرستان شاهرود: ١٨ هزار گردشگر از جنگل های ابر شاهرود، ١٠ هزار گردشگر از جنگل اولنگ و بیش از هشت هزار نفر در فواصل روزهای پنجم تا نهم تیر از این مناطق بازدید کردند.
این میزان بازدید و حضور گردشگر در شهرستان شاهرود نویدبخش خوبی از ظرفیت جاذبه های گردشگری این شهرستان است و مسوولان این شهرستان به ویژه اداره میراث فرهنگی باید این پیام را به خوبی دریابند که صنعت گردشگری با جاذبه های طبیعی و تاریخی نفش مهمی در ایجاد شغل و رفع بیکاری و در نهایت توسعه و پیشرفت منطقه ایفا می کند.
پیشتر درباره ظرفیت های بالای استان سمنان در زمینه صنعت گردشگری مطالبی گفته شده بود و حضور موجی از گردشگران در شاهروز نمونه ای از این ظرفیت است.
پرواضح است که جاذبه های طبیعی و تاریخی استان سمنان این ظرفیت را دارد تا خود را در کنار سایر استانهای برخوردار از جاذبه های گردشگری قرار دهد و خیز جدی و عملی در صنعت گردشگری می تواند این استان پر جاذبه را در کنار صنعت و کشاورزی به منطقه پرآوازه پرگردشگری و کسب سود سرشار از این صنعت و در نتیجه اقتصادی پویا در آورد.
این امر دور نیست و فقط همت و تلاش، جذب و حمایت از بخش خصوصی در ورود به این عرصه و در یک کلام اقدام و عمل مسوولان را می طلبد.
٦٠٢٦\٧٣٤١
خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.