محمدناصر نیکبخت روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: وضعیت فعالیت یک هزار واحد صنعتی در چهار سال گذشته بازبینی شد و یافته های آماری گویای این بود که 400 واحد به طور کامل تعطیل بودند و 600 واحد با کمتر از ظرفیت کار می کردند.
وی بیان کرد: با تدبیر دولت یازدهم و فعال شدن تیم اقتصادی استان، تمامی واحدهای تعطیل دوباره فعال و کارخانجات راکد احیا شدند.
وی اضافه کرد: همچنین واحدهای تولیدی که با کمتر از ظرفیت کار می کردند با حمایت های صورت گرفته، تولید آنها به ظرفیت اسمی نزدیک شد.
استاندار همدان اظهار کرد: علاوه بر این، واحدهای جدیدی در این استان ایجاد و موجب تک نرخی شدن آمار بیکاری در همدان شد.
نیکبخت با ذکر اینکه فعالیت های اقتصادی و عمرانی خوبی در همدان صورت گرفته است گفت: در بخش عمرانی آزاد راه تهران - همدان و خط ریلی تهران - همدان در دولت یازدهم به اتمام رسید.
وی بیان کرد: هم اینک 2 خط ریلی در همدان و ملایر وجود دارد و ادامه عملیات عمرانی برای وصل کردن خط ریلی همدان به سنندج نیز در حال انجام است.
استاندار همدان با عنوان اینکه چهار بیمارستان آماده بهره برداری است اضافه کرد: 10 هزار میلیارد ریال از محل طرح تحول سلامت برای هتلینگ و ساخت و تجهیزات بیمارستان های استان هزینه شده است.
به گزارش ایرنا نیکبخت افزود: طرح مطالعاتی ساخت 11 سد در همدان صورت گرفت که چهار سد تاکنون بهره برداری شده است.
وی با بیان اینکه استان همدان به لحاظ عمرانی و اقتصادی جایگاه مناسبی در کشور دارد گفت:میزان تلاش های صورت گرفته در همدان با توجه به شایستگی های این استان نظیر وجود مردم شایسته و متدین، 500 سال پایتخت تاریخ و تمدن و پایتخت امپراطوری ایران بودن و آمادگی و استعداد بالا برای گردشگری و توسعه کشاورزی و صنعتی اندک است.
نیکبخت وجود بهترین شرایط آب و هوایی در چهار فصل، دسترسی های آسان به این استان را از دیگر مزیت های همدان برشمرد و از مردم ایران برای سفر و بازدید از همدان دعوت کرد.
وی تاکید کرد: مسافرانی که همدان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می کنند مطمئن باشند که با حضور در این استان خاطره خوشی برای آنها به یادگار می ماند و از این پس سفر به این استان را در برنامه سالانه خود قرار می دهند.
استاندار همدان افزود: این استان بیش از یک هزارو 800 اثر تاریخی را در خود جای داده و در زمینه گردشگری و زیبایی های طبیعی در کشور کم نظیر است.
استان همدان 2.3 جمعیت و 1.2 مساحت کشور را در اختیار دارد و در برخی حوزه ها همچون کشاورزی از استان های پیشرو محسوب می شود.
7526/1181
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.